hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

EKOLOŠKI SADRŽAJI U SREDNJOŠKOLSKOM OBRAZOVANJU U HRVATSKOJ

Branislava Baranović ; Institut za društvena istraživanja Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (16 MB) str. 149-162 preuzimanja: 309* citiraj
APA 6th Edition
Baranović, B. (1994). EKOLOŠKI SADRŽAJI U SREDNJOŠKOLSKOM OBRAZOVANJU U HRVATSKOJ. Socijalna ekologija, 3 (2), 149-162. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139401
MLA 8th Edition
Baranović, Branislava. "EKOLOŠKI SADRŽAJI U SREDNJOŠKOLSKOM OBRAZOVANJU U HRVATSKOJ." Socijalna ekologija, vol. 3, br. 2, 1994, str. 149-162. https://hrcak.srce.hr/139401. Citirano 28.11.2020.
Chicago 17th Edition
Baranović, Branislava. "EKOLOŠKI SADRŽAJI U SREDNJOŠKOLSKOM OBRAZOVANJU U HRVATSKOJ." Socijalna ekologija 3, br. 2 (1994): 149-162. https://hrcak.srce.hr/139401
Harvard
Baranović, B. (1994). 'EKOLOŠKI SADRŽAJI U SREDNJOŠKOLSKOM OBRAZOVANJU U HRVATSKOJ', Socijalna ekologija, 3(2), str. 149-162. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139401 (Datum pristupa: 28.11.2020.)
Vancouver
Baranović B. EKOLOŠKI SADRŽAJI U SREDNJOŠKOLSKOM OBRAZOVANJU U HRVATSKOJ. Socijalna ekologija [Internet]. 1994 [pristupljeno 28.11.2020.];3(2):149-162. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139401
IEEE
B. Baranović, "EKOLOŠKI SADRŽAJI U SREDNJOŠKOLSKOM OBRAZOVANJU U HRVATSKOJ", Socijalna ekologija, vol.3, br. 2, str. 149-162, 1994. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139401. [Citirano: 28.11.2020.]

Sažetak
U prvom dijelu članka raspravlja se o osnovnim odrednicama koncepta ekološkog obrazovanja i problemu obrazovnog transfera ekoloških znanja s obzirom na dominaciju znanstveno-tehničkog znanja, odnosno znanstveno-tehničkog načina mišljenja.
U drugom dijelu prezentirani su rezultati istraživanja tematske strukture i opsega zastupljenosti ekoloških sadržaja u nastavnim planovima i programima srednjih škola u Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno 1993. godine na reprezentativnom uzorku nastavnih planova i programa koji su prikupljeni i odabrani uz pomoć nastavnika u 23 srednje škole u Hrvatskoj.
Analiza je pokazala da se ekološko obrazovanje u nas još uvijek nalazi u početnoj fazi i da ga »prate« sve one poteškoće koje su karakteristične za njegove početne korake - oskudnost ekoloških tema u obrazovnim programima, »razdrobljenost« ekoloških sadržaja po pojedinim nastavnim predmetima, tretman ekološkog obrazovanja kao dijela prirodoslovnog obrazovanja itd.
Za daljnji razvoj kako koncepta ekološkog obrazovanja tako i njegove realizacije nužni su precizniji uvidi u pretpostavke i stanje njegove realizacije u školskim, pa i izvanškolskim, institucijama u Hrvatskoj te, naročito, u industrijski visokorazvijenim zemljama.

Ključne riječi
ekološko obrazovanje; koncept ekološkog obrazovanja; sadržaj ekološkog obrazovanja; srednjoškolski planovi i programi; školsko obrazovanje; znanstveno-tehničko znanje

Hrčak ID: 139401

URI
https://hrcak.srce.hr/139401

[engleski] [njemački]

Posjeta: 488 *