hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Veza povjerenje-predanost-prilagodljivost u transnacionalnom odnosu kupac-dobavljač: mrežna perspektiva

Matevž Rašković   ORCID icon orcid.org/0000-0001-5311-4050 ; Faculty of Economics, University of Ljubljana
Maja Makovec Brenčič ; Faculty of Economics, University of Ljubljana

Puni tekst: engleski, pdf (184 KB) str. 7-19 preuzimanja: 481* citiraj
APA 6th Edition
Rašković, M. i Makovec Brenčič, M. (2015). The Trust-Committment-Flexibility Link in Transnational Buyer-Supplier Relationships: A Network Perspective. Market-Tržište, 27 (1), 7-19. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139424
MLA 8th Edition
Rašković, Matevž i Maja Makovec Brenčič. "The Trust-Committment-Flexibility Link in Transnational Buyer-Supplier Relationships: A Network Perspective." Market-Tržište, vol. 27, br. 1, 2015, str. 7-19. https://hrcak.srce.hr/139424. Citirano 03.12.2020.
Chicago 17th Edition
Rašković, Matevž i Maja Makovec Brenčič. "The Trust-Committment-Flexibility Link in Transnational Buyer-Supplier Relationships: A Network Perspective." Market-Tržište 27, br. 1 (2015): 7-19. https://hrcak.srce.hr/139424
Harvard
Rašković, M., i Makovec Brenčič, M. (2015). 'The Trust-Committment-Flexibility Link in Transnational Buyer-Supplier Relationships: A Network Perspective', Market-Tržište, 27(1), str. 7-19. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139424 (Datum pristupa: 03.12.2020.)
Vancouver
Rašković M, Makovec Brenčič M. The Trust-Committment-Flexibility Link in Transnational Buyer-Supplier Relationships: A Network Perspective. Market-Tržište [Internet]. 2015 [pristupljeno 03.12.2020.];27(1):7-19. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139424
IEEE
M. Rašković i M. Makovec Brenčič, "The Trust-Committment-Flexibility Link in Transnational Buyer-Supplier Relationships: A Network Perspective", Market-Tržište, vol.27, br. 1, str. 7-19, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139424. [Citirano: 03.12.2020.]

Sažetak
Svrha je ovog rada analizirati kako povjerenje i predanost utječu na prilagodljivost odnosa u kontekstu transnacionalne povezanosti kupac-dobavljač. Marketinška literatura obiluje istraživanjima povjerenja i predanosti u odnosu kupac-dobavljač. Međutim izričita povezanost povjerenja i predanosti s prilagodljivošću odnosa do sada u marketingu nije privukla veliku pozornost. I dok je tendencija marketinške literature usredotočenost na tradicionalne ishode odnosa kupac-dobavljač (npr. financijski rezultati, zadovoljstvo, lojalnost) literatura iz područja upravljanja lancima nabave naglašava važnost prilagodljivosti kao temeljnog obilježja uspješnih opskrbnih mreža. U radu je korišten za marketinšku literaturu novi pristup analizi mreža kako bi se analizirala veza (povezanost) između povjerenja, predanosti i prilagodljivosti odnosa. Analizirana je mreža na dva načina, tj. kao egocentrična i cijenjena mreža koja se sastoji od 11 menadžera nabave i 53 dobavljača povezanih u transnacionalnom poduzeću u industriji čeličnih konstrukcija sa sjedištem u Sloveniji. Za analizu utjecaja povjerenja i predanosti na prilagodljivost odnosa kupac-dobavljač korištena je procedura višestruke regresije - Multiple Regression Quadratic Assignment Procedure (MRQAP). Rezultati pokazuju kako povjerenje i predanost nisu samo važne odrednice prilagodljivosti odnosa kupac-dobavljač u kontekstu poslovne mreže, već kako se njihov utjecaj na prilagodljivost odnosa mijenja s obzirom na važnost odnosa kupac-dobavljač. U odnosima visoke važnosti povjerenje je iznimno velika odrednica prilagodljivosti odnosa, dok je u odnosima manje važnosti predanost važnija odrednica prilagodljivosti odnosa.

Ključne riječi
odnos kupac-dobavljač; povjerenje; predanost; prilagodljivost odnosa; analiza poslovne mreže; transnacionalna poduzeća

Hrčak ID: 139424

URI
https://hrcak.srce.hr/139424

[engleski]

Posjeta: 906 *