hrcak mascot   Srce   HID

Medijske studije, Vol. 6 No. 11, 2015.

Izvorni znanstveni članak

Bolje da ne znate vraga: novinarstvo nakon Baršunaste revolucije i medijsko vlasništvo u Češkoj

Lenka Waschková Císařová ; Sveučilište Masaryk, Fakultet društvenih znanosti, Češka
Monika Metyková   ORCID icon orcid.org/0000-0002-6391-5203 ; Sveučilište u Sussexu, Škola medija, filma i glazbe, Ujedinjeno Kraljevstvo

Puni tekst: engleski, pdf (643 KB) str. 6-17 preuzimanja: 347* citiraj
APA 6th Edition
Waschková Císařová, L. i Metyková, M. (2015). Better the Devil You Don't Know: Post-Revolutionary Journalism and Media Ownership in the Czech Republic. Medijske studije, 6 (11), 6-17. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139547
MLA 8th Edition
Waschková Císařová, Lenka i Monika Metyková. "Better the Devil You Don't Know: Post-Revolutionary Journalism and Media Ownership in the Czech Republic." Medijske studije, vol. 6, br. 11, 2015, str. 6-17. https://hrcak.srce.hr/139547. Citirano 27.03.2019.
Chicago 17th Edition
Waschková Císařová, Lenka i Monika Metyková. "Better the Devil You Don't Know: Post-Revolutionary Journalism and Media Ownership in the Czech Republic." Medijske studije 6, br. 11 (2015): 6-17. https://hrcak.srce.hr/139547
Harvard
Waschková Císařová, L., i Metyková, M. (2015). 'Better the Devil You Don't Know: Post-Revolutionary Journalism and Media Ownership in the Czech Republic', Medijske studije, 6(11), str. 6-17. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139547 (Datum pristupa: 27.03.2019.)
Vancouver
Waschková Císařová L, Metyková M. Better the Devil You Don't Know: Post-Revolutionary Journalism and Media Ownership in the Czech Republic. Medijske studije [Internet]. 2015 [pristupljeno 27.03.2019.];6(11):6-17. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139547
IEEE
L. Waschková Císařová i M. Metyková, "Better the Devil You Don't Know: Post-Revolutionary Journalism and Media Ownership in the Czech Republic", Medijske studije, vol.6, br. 11, str. 6-17, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139547. [Citirano: 27.03.2019.]

Sažetak
U ovom članku dajemo pregled nekih od ključnih promjena na tržištu čeških tiskanih medija nakon pada komunizma 1989. godine. Fokusirale smo se na promjene vlasništva te na utjecaj tih
promjena na profesionalno novinarstvo. U 1990-ima strane medijske kompanije (pretežno njemačke i švicarske) ušle su na češko medijsko tržište te donijele model novinarstva koji je orijentiran na profit. Naše istraživanje koje je provedeno prije desetak godina bavilo se tim promjenama i njihovim utjecajem na profesionalno ponašanje novinara. U to vrijeme mnogi su novinari bili pod komercijalnim pritiscima. Ipak, sredinom 2010-ih, odlaskom stranih vlasnika tiskanih medija (osim jednoga) te pojavom lokalnih vlasnika, novinari su izrazili zabrinutost zbog uplitanja vlasnika medija u medijski sadržaj u političke svrhe. Također naglašavamo da novinari koje smo intervjuirale nisu iznosili svoje mišljenje o vladinom
utjecaju na njihovo profesionalno djelovanje, primjerice putem medijske regulacije.

Ključne riječi
Češka; tiskani mediji; vlasništvo; novinarstvo; novinarske vrijednosti

Hrčak ID: 139547

URI
https://hrcak.srce.hr/139547

[engleski]

Posjeta: 701 *