Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Bolje da ne znate vraga: novinarstvo nakon Baršunaste revolucije i medijsko vlasništvo u Češkoj

Lenka Waschková Císařová ; Sveučilište Masaryk, Fakultet društvenih znanosti, Češka
Monika Metyková orcid id orcid.org/0000-0002-6391-5203 ; Sveučilište u Sussexu, Škola medija, filma i glazbe, Ujedinjeno Kraljevstvo


Puni tekst: engleski pdf 643 Kb

str. 6-17

preuzimanja: 940

citiraj


Sažetak

U ovom članku dajemo pregled nekih od ključnih promjena na tržištu čeških tiskanih medija nakon pada komunizma 1989. godine. Fokusirale smo se na promjene vlasništva te na utjecaj tih
promjena na profesionalno novinarstvo. U 1990-ima strane medijske kompanije (pretežno njemačke i švicarske) ušle su na češko medijsko tržište te donijele model novinarstva koji je orijentiran na profit. Naše istraživanje koje je provedeno prije desetak godina bavilo se tim promjenama i njihovim utjecajem na profesionalno ponašanje novinara. U to vrijeme mnogi su novinari bili pod komercijalnim pritiscima. Ipak, sredinom 2010-ih, odlaskom stranih vlasnika tiskanih medija (osim jednoga) te pojavom lokalnih vlasnika, novinari su izrazili zabrinutost zbog uplitanja vlasnika medija u medijski sadržaj u političke svrhe. Također naglašavamo da novinari koje smo intervjuirale nisu iznosili svoje mišljenje o vladinom
utjecaju na njihovo profesionalno djelovanje, primjerice putem medijske regulacije.

Ključne riječi

Češka; tiskani mediji; vlasništvo; novinarstvo; novinarske vrijednosti

Hrčak ID:

139547

URI

https://hrcak.srce.hr/139547

Datum izdavanja:

15.6.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.300 *