Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Učitelji, nastavnici i pedagozi između ciljeva i evaluacije u nastavi

Milan Matijević ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 1.433 Kb

str. 59-74

preuzimanja: 2.389

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 126 Kb

str. 75-75

preuzimanja: 246

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 108 Kb

str. 76-76

preuzimanja: 198

citiraj


Sažetak

U ovom radu prezentirana je kritika didaktike nastave usmjerene prema učitelju i nastavnom programu odnosno kritika tradicionalne didaktike koja i danas još uvijek dominira u učionicama osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj. I osim spoznaja konstruktivističke i kurikulumske didaktike te teorija učenja Benjamina Blooma, Roberta Gagnéa, Edgara Dalea, Célestina Freineta i Marije Montessori hrvatskim učiteljima je još uvijek važno pitanje realizacije programa, a ne ishodi učenja i odgoja. Radi provjere nekih hipoteza upitnikom je ispitana procjena didaktičkih scenarija i zadovoljstva nastavom na uzorku učenika trećih razreda srednjih škola (N=409) iz pet hrvatskih gradova. Većina učenika procjenjuje da na nastavi nisu dovoljno aktivni te da im na nastavi nije dovoljno zanimljivo. Također, oni procjenjuju da nema dovoljno didaktičkih situacija u kojima se razgovara, sudjeluje u nastavnim projektima ili rješavaju problemi. Najveći dio nastavnih epizoda odvija se u učionicama u kojima je petnaest stolova i trideset stolica raspoređeno u tri kolone koje su okrenute prema prednjem zidu i ploči ispred koje nastavnici imaju svoje monologe i prezentacije. Nakon analize učeničkih procjena te objašnjenja fotografija koje su snimljene u učionicama hrvatskih škola autor predlaže neke ideje za unutarnju reformu nastave te za bogatiju ponudu didaktičkih scenarija koji bi mogli zadovoljiti razvojne potrebe učenika - pripadnika net generacije.

Ključne riječi

osnovna škola; srednja škola; net generacije; nastava usmjerena prema učeniku; nastavni kurikulum

Hrčak ID:

139573

URI

https://hrcak.srce.hr/139573

Datum izdavanja:

21.5.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 4.975 *