hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva

Marko Palekčić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju

Puni tekst: hrvatski, pdf (293 KB) str. 7-24 preuzimanja: 1.444* citiraj
APA 6th Edition
Palekčić, M. (2014). Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 7-24. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139583
MLA 8th Edition
Palekčić, Marko. "Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2014, str. 7-24. https://hrcak.srce.hr/139583. Citirano 16.06.2021.
Chicago 17th Edition
Palekčić, Marko. "Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva." Pedagogijska istraživanja 11, br. 1 (2014): 7-24. https://hrcak.srce.hr/139583
Harvard
Palekčić, M. (2014). 'Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva', Pedagogijska istraživanja, 11(1), str. 7-24. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139583 (Datum pristupa: 16.06.2021.)
Vancouver
Palekčić M. Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 16.06.2021.];11(1):7-24. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139583
IEEE
M. Palekčić, "Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva", Pedagogijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 7-24, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139583. [Citirano: 16.06.2021.]
Puni tekst: engleski, pdf (106 KB) str. 25-25 preuzimanja: 144* citiraj
APA 6th Edition
Palekčić, M. (2014). Competencies and teaching: educational-political and pedagogical-theoretical perspective. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 25-25. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139583
MLA 8th Edition
Palekčić, Marko. "Competencies and teaching: educational-political and pedagogical-theoretical perspective." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2014, str. 25-25. https://hrcak.srce.hr/139583. Citirano 16.06.2021.
Chicago 17th Edition
Palekčić, Marko. "Competencies and teaching: educational-political and pedagogical-theoretical perspective." Pedagogijska istraživanja 11, br. 1 (2014): 25-25. https://hrcak.srce.hr/139583
Harvard
Palekčić, M. (2014). 'Competencies and teaching: educational-political and pedagogical-theoretical perspective', Pedagogijska istraživanja, 11(1), str. 25-25. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139583 (Datum pristupa: 16.06.2021.)
Vancouver
Palekčić M. Competencies and teaching: educational-political and pedagogical-theoretical perspective. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 16.06.2021.];11(1):25-25. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139583
IEEE
M. Palekčić, "Competencies and teaching: educational-political and pedagogical-theoretical perspective", Pedagogijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 25-25, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139583. [Citirano: 16.06.2021.]
Puni tekst: njemački, pdf (89 KB) str. 26-26 preuzimanja: 152* citiraj
APA 6th Edition
Palekčić, M. (2014). Kompetenzen und Unterricht: bildungspolitische und pädagogisch-theoretische Perspektive. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 26-26. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139583
MLA 8th Edition
Palekčić, Marko. "Kompetenzen und Unterricht: bildungspolitische und pädagogisch-theoretische Perspektive." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2014, str. 26-26. https://hrcak.srce.hr/139583. Citirano 16.06.2021.
Chicago 17th Edition
Palekčić, Marko. "Kompetenzen und Unterricht: bildungspolitische und pädagogisch-theoretische Perspektive." Pedagogijska istraživanja 11, br. 1 (2014): 26-26. https://hrcak.srce.hr/139583
Harvard
Palekčić, M. (2014). 'Kompetenzen und Unterricht: bildungspolitische und pädagogisch-theoretische Perspektive', Pedagogijska istraživanja, 11(1), str. 26-26. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139583 (Datum pristupa: 16.06.2021.)
Vancouver
Palekčić M. Kompetenzen und Unterricht: bildungspolitische und pädagogisch-theoretische Perspektive. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 16.06.2021.];11(1):26-26. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139583
IEEE
M. Palekčić, "Kompetenzen und Unterricht: bildungspolitische und pädagogisch-theoretische Perspektive", Pedagogijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 26-26, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139583. [Citirano: 16.06.2021.]

Sažetak
U radu se razmatra odnos kompetencija i nastave iz dvije perspektive: perspektive obrazovne politike i pedagogijske teorijske perspektive. Ove perspektive se razlikuju prema tome kako odgovaraju na pitanje pripreme odrastajućih za budućnost: bilo putem prilagođavanja u formi kompetencija bilo polazeći od svrhe i smisla odgoja - putem „odgojne nastave”. S jedne strane riječ je o pragmatičkom problemu upravljanja obrazovnim sustavom, a s druge strane o tematiziranju ovog problema kao izvornog teorijskog pedagogijskog pitanja. Rad je strukturiran tako da se prvo razmatraju kompetencije u okviru obrazovno-političke perspektive, a zatim govori o kompetencijama u pedagoškom diskursu sa ciljem da se odgovori na pitanje: jesu li kompetencije pedagogijski domaći pojam. Drugo, predstavlja se i kritički analizira „nastava usmjerena prema kompetencijama”, a zatim „odgojna nastava” kao pedagogijski pandan zahtjevu obrazovne politike za razvijanje kompetencija u školi i nastavi, te na kraju slijedi kratka usporedba dva načina reagiranja na društvene promjene: „odgojna nastava” iz pedagogijske teorijske perspektive i/ili kompetencije iz ne-pedagogijske (obrazovno-političke) perspektive.

Ključne riječi
odgojna nastava; kompetencije; nastava usmjerena prema kompetencijama

Hrčak ID: 139583

URI
https://hrcak.srce.hr/139583

[engleski] [njemački]

Posjeta: 2.756 *