hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Kompetencije za život u 21. stoljeću i školski ciljevi učenika

Nenad Suzić ; Filozofski fakultet, Univerzitet Banja Luka Pedagogija

Puni tekst: hrvatski, pdf (314 KB) str. 111-120 preuzimanja: 2.082* citiraj
APA 6th Edition
Suzić, N. (2014). Kompetencije za život u 21. stoljeću i školski ciljevi učenika. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 111-120. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139584
MLA 8th Edition
Suzić, Nenad. "Kompetencije za život u 21. stoljeću i školski ciljevi učenika." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2014, str. 111-120. https://hrcak.srce.hr/139584. Citirano 27.10.2021.
Chicago 17th Edition
Suzić, Nenad. "Kompetencije za život u 21. stoljeću i školski ciljevi učenika." Pedagogijska istraživanja 11, br. 1 (2014): 111-120. https://hrcak.srce.hr/139584
Harvard
Suzić, N. (2014). 'Kompetencije za život u 21. stoljeću i školski ciljevi učenika', Pedagogijska istraživanja, 11(1), str. 111-120. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139584 (Datum pristupa: 27.10.2021.)
Vancouver
Suzić N. Kompetencije za život u 21. stoljeću i školski ciljevi učenika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 27.10.2021.];11(1):111-120. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139584
IEEE
N. Suzić, "Kompetencije za život u 21. stoljeću i školski ciljevi učenika", Pedagogijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 111-120, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139584. [Citirano: 27.10.2021.]
Puni tekst: engleski, pdf (108 KB) str. 121-121 preuzimanja: 168* citiraj
APA 6th Edition
Suzić, N. (2014). Competencies for living in the 21 st century and educational aims of students. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 121-121. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139584
MLA 8th Edition
Suzić, Nenad. "Competencies for living in the 21 st century and educational aims of students." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2014, str. 121-121. https://hrcak.srce.hr/139584. Citirano 27.10.2021.
Chicago 17th Edition
Suzić, Nenad. "Competencies for living in the 21 st century and educational aims of students." Pedagogijska istraživanja 11, br. 1 (2014): 121-121. https://hrcak.srce.hr/139584
Harvard
Suzić, N. (2014). 'Competencies for living in the 21 st century and educational aims of students', Pedagogijska istraživanja, 11(1), str. 121-121. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139584 (Datum pristupa: 27.10.2021.)
Vancouver
Suzić N. Competencies for living in the 21 st century and educational aims of students. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 27.10.2021.];11(1):121-121. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139584
IEEE
N. Suzić, "Competencies for living in the 21 st century and educational aims of students", Pedagogijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 121-121, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139584. [Citirano: 27.10.2021.]
Puni tekst: njemački, pdf (108 KB) str. 122-122 preuzimanja: 235* citiraj
APA 6th Edition
Suzić, N. (2014). Kompetenzen für das Leben im 21. Jahrhundert und Schulziele der Schüler. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 122-122. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139584
MLA 8th Edition
Suzić, Nenad. "Kompetenzen für das Leben im 21. Jahrhundert und Schulziele der Schüler." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2014, str. 122-122. https://hrcak.srce.hr/139584. Citirano 27.10.2021.
Chicago 17th Edition
Suzić, Nenad. "Kompetenzen für das Leben im 21. Jahrhundert und Schulziele der Schüler." Pedagogijska istraživanja 11, br. 1 (2014): 122-122. https://hrcak.srce.hr/139584
Harvard
Suzić, N. (2014). 'Kompetenzen für das Leben im 21. Jahrhundert und Schulziele der Schüler', Pedagogijska istraživanja, 11(1), str. 122-122. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139584 (Datum pristupa: 27.10.2021.)
Vancouver
Suzić N. Kompetenzen für das Leben im 21. Jahrhundert und Schulziele der Schüler. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 27.10.2021.];11(1):122-122. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139584
IEEE
N. Suzić, "Kompetenzen für das Leben im 21. Jahrhundert und Schulziele der Schüler", Pedagogijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 122-122, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139584. [Citirano: 27.10.2021.]

Sažetak
Što su kompetencije? Brojne su definicije kompetencija, ali nijedna nije dovoljno jednostavna, a ujedno kompleksna. Autor u ovome radu iznosi jednostavnu, ali neospornu definiciju: kompetencija je sposobnost na djelu. Uz to nudi model „Dvadeset osam kompetencija za 21. stoljeće” i konstatira kako je nevjerojatno da današnje školstvo podržava samo jednu od dvadeset osam kompetencija, a to je pamćenje, odabir informacija koje je nužno zapamtiti. To je po Bloomovoj taksonomiji na najnižoj razini kognitivnog funkcioniranja ličnosti. U radu je dana i kritika modela „Osam ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje” Europskog parlamenta. Uz vlastiti model „Dvadeset osam kompetencija za 21. stoljeće” autor daje futurologijsku projekciju kognitivnih (evolucijski self-menadžment), emocionalnih (emocionalni self-menadžment), socijalnih (simedonijske kompetencije) i radno-akcijske kompetencije (humano-strojne kompetencije). Radi se o novom pogledu na kompetencije koji će budućnost bezrezervno potvrditi ili opovrgnuti. U učećoj civilizaciji 21 stoljeća znati učiti lako i sa zadovoljstvom predstavlja ključ slobode pojedinca. Čitava Europa i svijet zagovara cjeloživotno učenje (Life-long learning), a nemoguće je da neko uči cijelog života ako prethodno nije naučio učiti i ako nije zavolio učenje. Dakle, preskočena su prva dva koraka, a želimo ostvariti treći – to je isto kao graditi krov, a nemati temelj i zidove kuće.

Ključne riječi
kompetencije; cjeloživotno učenje; učenje učenja; potrebe; ciljevi

Hrčak ID: 139584

URI
https://hrcak.srce.hr/139584

[engleski] [njemački]

Posjeta: 3.856 *