Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Kompetencija. Koncepcijsko razjašnjenje novog vodećeg pojma

Ulrich Papenkort ; Katolička visoka škola u Mainzu, Savezna Republika Njemačka


Puni tekst: hrvatski pdf 265 Kb

str. 27-41

preuzimanja: 1.080

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 124 Kb

str. 42-42

preuzimanja: 449

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 124 Kb

str. 43-43

preuzimanja: 228

citiraj


Sažetak

Pojam kompetencije stekao je u Europi status ključnog političkog i znanstvenog pojma u obrazovanju. Na razmeđi politike i znanosti može se razdijeliti na dva pojma u kojima se kompetencija shvaća u različitom opsegu i koji odgovaraju razlici između općeg i strukovnog obrazovanja, škole i poduzeća. Usprkos toj razlici, mogu se svesti na jedan temeljni pojam: sposobnost za postignuća. To je teza ovoga rada. Autor najprije isključuje značenje koje se odnosi na nadležnost, zatim razlučuje pojam sposobnosti od znanja i motivacije, a potom ga povezuje s postignućem kao posebnom vrstom aktivnosti.

Ključne riječi

sposobnost; kompetencija; znanje; postignuće; osposobljenost

Hrčak ID:

139587

URI

https://hrcak.srce.hr/139587

Datum izdavanja:

21.5.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.731 *