Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Pojam kompetencije u svjetlu Senekina problema

Walter Herzog ; Institutu za znanost o odgoju, Sveučilište u Bernu Švicarska


Puni tekst: hrvatski pdf 238 Kb

str. 45-56

preuzimanja: 585

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 138 Kb

str. 57-57

preuzimanja: 222

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 125 Kb

str. 58-58

preuzimanja: 208

citiraj


Sažetak

Od samih početaka postojanja škole Senekina tvrdnja da ne učimo za život, nego za školu (non vitae sed scholae discimus) išla je na štetu škole. Škola se opetovano optužuje da ne uspijeva pripremiti nove naraštaje za život odraslih osoba. Povezivanje kurikuluma i poučavanja s kompetencijama pobuđuje očekivanja da je Senekin problem (kako ćemo ga ovdje zvati) rješiv i da nas škola ipak može pripremiti za život u suvremenom društvu. Senekin problem obuhvaća dva stajališta: formu i sadržaj. Forma se odnosi na prijenos onoga što smo naučili u školi u izvanškolske situacije. Sadržaj se odnosi na to kako škola shvaća obrazovanje i kako bira ciljeve učenja. U ovom se radu pokazuje kako bi obje strane Senekina problema trebalo rješavati pojmom kompetencije. Oslanjajući se na teoriju situacijskog učenja, pokazuje se i kako je malena vjerojatnost da će rješenje Senekina problema biti jednostavno.

Ključne riječi

obrazovanje; obrazovna politika; kompetencija; učenje; škola; Seneka

Hrčak ID:

139589

URI

https://hrcak.srce.hr/139589

Datum izdavanja:

21.5.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 1.808 *