hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

UTJECAJ PJEŠAČKIH PRIJELAZA NA POBOLJŠANJE MOBILNOSTI PJEŠAČKOG PROMETA U GRADOVIMA

Jelena Janjatović ; Veleučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Damir Pilepić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-3640-574X ; Veleučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Veljko Pevalek ; Veleučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (467 KB) str. 205-220 preuzimanja: 1.575* citiraj
APA 6th Edition
Janjatović, J., Pilepić, D. i Pevalek, V. (2015). UTJECAJ PJEŠAČKIH PRIJELAZA NA POBOLJŠANJE MOBILNOSTI PJEŠAČKOG PROMETA U GRADOVIMA. Zbornik Veleučilišta u Rijeci, 3 (1), 205-220. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139728
MLA 8th Edition
Janjatović, Jelena, et al. "UTJECAJ PJEŠAČKIH PRIJELAZA NA POBOLJŠANJE MOBILNOSTI PJEŠAČKOG PROMETA U GRADOVIMA." Zbornik Veleučilišta u Rijeci, vol. 3, br. 1, 2015, str. 205-220. https://hrcak.srce.hr/139728. Citirano 29.11.2020.
Chicago 17th Edition
Janjatović, Jelena, Damir Pilepić i Veljko Pevalek. "UTJECAJ PJEŠAČKIH PRIJELAZA NA POBOLJŠANJE MOBILNOSTI PJEŠAČKOG PROMETA U GRADOVIMA." Zbornik Veleučilišta u Rijeci 3, br. 1 (2015): 205-220. https://hrcak.srce.hr/139728
Harvard
Janjatović, J., Pilepić, D., i Pevalek, V. (2015). 'UTJECAJ PJEŠAČKIH PRIJELAZA NA POBOLJŠANJE MOBILNOSTI PJEŠAČKOG PROMETA U GRADOVIMA', Zbornik Veleučilišta u Rijeci, 3(1), str. 205-220. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139728 (Datum pristupa: 29.11.2020.)
Vancouver
Janjatović J, Pilepić D, Pevalek V. UTJECAJ PJEŠAČKIH PRIJELAZA NA POBOLJŠANJE MOBILNOSTI PJEŠAČKOG PROMETA U GRADOVIMA. Zbornik Veleučilišta u Rijeci [Internet]. 2015 [pristupljeno 29.11.2020.];3(1):205-220. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139728
IEEE
J. Janjatović, D. Pilepić i V. Pevalek, "UTJECAJ PJEŠAČKIH PRIJELAZA NA POBOLJŠANJE MOBILNOSTI PJEŠAČKOG PROMETA U GRADOVIMA", Zbornik Veleučilišta u Rijeci, vol.3, br. 1, str. 205-220, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139728. [Citirano: 29.11.2020.]

Sažetak
U radu se tematizira problematika uređenja pješačkih prijelaza u funkciji mobilnosti pješačkog prometa. Pješaci se definiraju kao najugroženija skupina u prometu, što nosi visok rizik od mogućeg stradavanja te se radi
povećanja sigurnosti primjenjuju brojni tretmani i mjere. U ovom radu prikazane su neke od mjera koje mogu pridonijeti mobilnosti pješačkog prometa, a samim time i sigurnosti. Aktualiziranje pitanja nemotoriziranog prometa te prednosti koje se ostvaruju njegovim poticanjem posljedica je povećanja motoriziranog prometa u
urbanim centrima. Razina mobilnosti, važan dio u planiranju budućeg izgleda prometnice, postiže se pravilnim obilježavanjem pješačkih prijelaza i usmjerena je na povećanje razine sigurnosti pješaka. Neovisnost pješačkog prometa o ostalim vidovima prijevoza glavno je i najvažnije obilježje prilikom kojeg se ostvaruje znatna
interakcija s okolinom, a kao čest nedostatak izgradnje pješačkih prijelaza ističe se nedovoljno analiziranje sigurnosti vidnog polja te psihološke percepcije pojedinca u prometu. Prema tome, u radu su prikazane mjere za povećanje sigurnosti pješačkih prijelaza koje dovode i do povećane mobilnosti pješaka. Svrha izrade ovog članka ukazati je na aktualna pitanja i probleme uređenja pješačkih prijelaza. Cilj je pokazati da se uvođenjem dodatnih mjera povećava sigurnost i atraktivnost pješačkih prijelaza, a time i utječe na povećanje razine mobilnosti pješačkog prometa.

Ključne riječi
pješački prijelaz; sigurnost pješaka; mobilnost pješačkog prometa

Hrčak ID: 139728

URI
https://hrcak.srce.hr/139728

[engleski]

Posjeta: 1.926 *