hrcak mascot   Srce   HID

Review article

ULOGA DISTRIBUTIVNE TRGOVINE U STVARANJU DODANE VRIJEDNOSTI U BRČKO DISTRIKTU BiH

Fatima Ribić ; Skupština Brčko distrikta Bosne i Hercegovine

Fulltext: croatian, pdf (555 KB) pages 139-165 downloads: 432* cite
APA 6th Edition
Ribić, F. (2015). ULOGA DISTRIBUTIVNE TRGOVINE U STVARANJU DODANE VRIJEDNOSTI U BRČKO DISTRIKTU BiH. Poslovna izvrsnost, 9 (1), 139-165. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/139872
MLA 8th Edition
Ribić, Fatima. "ULOGA DISTRIBUTIVNE TRGOVINE U STVARANJU DODANE VRIJEDNOSTI U BRČKO DISTRIKTU BiH." Poslovna izvrsnost, vol. 9, no. 1, 2015, pp. 139-165. https://hrcak.srce.hr/139872. Accessed 20 Jan. 2020.
Chicago 17th Edition
Ribić, Fatima. "ULOGA DISTRIBUTIVNE TRGOVINE U STVARANJU DODANE VRIJEDNOSTI U BRČKO DISTRIKTU BiH." Poslovna izvrsnost 9, no. 1 (2015): 139-165. https://hrcak.srce.hr/139872
Harvard
Ribić, F. (2015). 'ULOGA DISTRIBUTIVNE TRGOVINE U STVARANJU DODANE VRIJEDNOSTI U BRČKO DISTRIKTU BiH', Poslovna izvrsnost, 9(1), pp. 139-165. Available at: https://hrcak.srce.hr/139872 (Accessed 20 January 2020)
Vancouver
Ribić F. ULOGA DISTRIBUTIVNE TRGOVINE U STVARANJU DODANE VRIJEDNOSTI U BRČKO DISTRIKTU BiH. Poslovna izvrsnost [Internet]. 2015 [cited 2020 January 20];9(1):139-165. Available from: https://hrcak.srce.hr/139872
IEEE
F. Ribić, "ULOGA DISTRIBUTIVNE TRGOVINE U STVARANJU DODANE VRIJEDNOSTI U BRČKO DISTRIKTU BiH", Poslovna izvrsnost, vol.9, no. 1, pp. 139-165, 2015. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/139872. [Accessed: 20 January 2020]

Abstracts
Distributivna trgovina obuhvaća sve oblike trgovačkih aktivnosti, počevši s nabavkom robe od proizvođača, pa sve do njezine prodaje krajnjem potrošaču. U državama ili njezinim političko-administrativnim jedinicama predstavlja jedan od najznačajnijih gospodarskih sektora. U ovom radu razmatra se uloga distributivne trgovine u stvaranju dodane vrijednosti u Brčko distriktu BiH. Prvo su objašnjene osnovne karakteristike distributivne trgovine kao gospodarske aktivnosti i koncept dodane vrijednosti. Nakon toga je obavljena kvantitativna analiza podataka o stvorenoj dodanoj vrijednosti u sektoru distributivne trgovine i njegovim podsektorima (trgovina motornim vozilima, trgovina
na veliko i trgovina na malo) u Brčko distriktu BiH, Bosni i Hercegovini, Europskoj uniji i njezinim državama članicama i utvrđeni odgovarajući pokazatelji. Zatim je obavljena komparativna analiza dobivenih pokazatelja i izvedeni zaključci o ulozi distributivne trgovine u stvaranju dodane vrijednosti u Brčko distriktu BiH. Rezultati istraživanja pokazuju veliki značaj ove gospodarske aktivnosti za stvaranje društvenog bruto proizvoda u Brčko distriktu BiH. Više od 1/3 dodane vrijednosti u nefi nancijskim gospodarskim aktivnostima,
tj. oko 1/4 dodane vrijednosti u cijelom gospodarstvu Brčko distrikta BiH stvara se u distributivnoj trgovini. Mogući razlozi za to su veliki broj kupaca (krajnjih potrošača) iz manjih okolnih općina koji svoje kupovine obavljaju u Brčko distriktu BiH, kao i manji doprinos prerađivačke industrije stvaranju dodane vrijednosti.

Keywords
dodana vrijednost; distributivna trgovina; trgovina na malo; trgovina na veliko

Hrčak ID: 139872

URI
https://hrcak.srce.hr/139872

[english]

Visits: 784 *