hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

DETERMINIRANJE TROŠKOVA DAVATELJA POŠTANSKIH USLUGA UNIVERZALNOM PODRUČJU

Zoran Miletić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-9044-3275

Puni tekst: hrvatski, pdf (585 KB) str. 129-150 preuzimanja: 301* citiraj
APA 6th Edition
Miletić, Z. (2015). DETERMINIRANJE TROŠKOVA DAVATELJA POŠTANSKIH USLUGA UNIVERZALNOM PODRUČJU. Ekonomska misao i praksa, (1), 129-150. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/140286
MLA 8th Edition
Miletić, Zoran. "DETERMINIRANJE TROŠKOVA DAVATELJA POŠTANSKIH USLUGA UNIVERZALNOM PODRUČJU." Ekonomska misao i praksa, vol. , br. 1, 2015, str. 129-150. https://hrcak.srce.hr/140286. Citirano 18.04.2021.
Chicago 17th Edition
Miletić, Zoran. "DETERMINIRANJE TROŠKOVA DAVATELJA POŠTANSKIH USLUGA UNIVERZALNOM PODRUČJU." Ekonomska misao i praksa , br. 1 (2015): 129-150. https://hrcak.srce.hr/140286
Harvard
Miletić, Z. (2015). 'DETERMINIRANJE TROŠKOVA DAVATELJA POŠTANSKIH USLUGA UNIVERZALNOM PODRUČJU', Ekonomska misao i praksa, (1), str. 129-150. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/140286 (Datum pristupa: 18.04.2021.)
Vancouver
Miletić Z. DETERMINIRANJE TROŠKOVA DAVATELJA POŠTANSKIH USLUGA UNIVERZALNOM PODRUČJU. Ekonomska misao i praksa [Internet]. 2015 [pristupljeno 18.04.2021.];(1):129-150. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/140286
IEEE
Z. Miletić, "DETERMINIRANJE TROŠKOVA DAVATELJA POŠTANSKIH USLUGA UNIVERZALNOM PODRUČJU", Ekonomska misao i praksa, vol., br. 1, str. 129-150, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/140286. [Citirano: 18.04.2021.]

Sažetak
U radu se analizira problematika određivanja troškova pružanja univerzalne poštanske usluge u rezerviranom području. Prikazanom metodologijom olakšava se promatranje odabranih politika, odnosno strategija univerzalne poštanske usluge te kvantifikacija njihove uspješnosti. Cilj rada je uspostaviti metodologiju za ispravno određivanje troškova koje ima davatelj univerzalne poštanske usluge,
jer je to ključna determinanta za njegov opstanak na liberaliziranom tržištu. Ako je dosadašnji davatelj univerzalne poštanske usluge prejako zaštićen monopolom, neće se u dostatnoj mjeri razvijati konkurencija, a time i konvergencija k optimalnoj cijeni i kvaliteti pružene usluge. S druge strane, ukoliko je regulatorni režim nedostatan, pojavit će se intenzivna konkurentska aktivnost samo u
pojedinim zonama poštanskog tržišta, dok će ostale zone (npr. ruralna područja) biti prepuštene dosadašnjem pružatelju univerzalne poštanske usluge, koji će pružanjem iste u neatraktivnim zonama vjerojatno ostvarivati gubitke, odnosno podnijeti nepravedan teret neispravne regulacije. Regulacija pristupa rezerviranom području i samom poštanskom tržištu u cijelosti treba biti dimenzionirana i prema socijalnoj strukturi korisnika poštanskih usluga, kao i prema rastućim zahtjevima modernih korisnika tradicionalnih i suvremenih poštanskih proizvoda i usluga. U daljnjem istraživanju, nastavno na postignute rezultate u ovom radu, potrebno
je detaljnije ispitati međuzavisnost između inteziteta regulatornog režima i mjesta ulaska (pristupa) u rezervirano područje novog davatelja poštanskih usluga. Svrha takvog ispitivanja bi bila precizno dimenzionirati ulazak novog davatelja usluga na regulirano rezervirano područje uzimajući u obzir socijalnu osjetljivost korisnika poštanskih usluga.

Ključne riječi
metodologija regulacije pristupa rezerviranom području; liberalizacija poštanskih usluga; regulatorni režim rezerviranog područja; socijalna osjetljivost poštanskih usluga

Hrčak ID: 140286

URI
https://hrcak.srce.hr/140286

Posjeta: 499 *