hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.11608/sgnj.2015.20.025

Percepcija zanimanja medicinske sestre u javnosti

Dijana Gavranić ; Dom za starije i nemoćne osobe Majka Marija Petković, Ulica 33 4, 20271 Blato.
Vedrana Iveta ; Dom zdravlja Dubrovnik, Ante Starčevića 1, 20000 Dubrovnik, Hrvatska.
Joško Sindik ; Institut za antropologiju, Ljudevita Gaja 32, 10000 Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (225 KB) str. 115-120 preuzimanja: 1.133* citiraj
APA 6th Edition
Gavranić, D., Iveta, V. i Sindik, J. (2015). Percepcija zanimanja medicinske sestre u javnosti. Sestrinski glasnik, 20 (2), 115-120. https://doi.org/10.11608/sgnj.2015.20.025
MLA 8th Edition
Gavranić, Dijana, et al. "Percepcija zanimanja medicinske sestre u javnosti." Sestrinski glasnik, vol. 20, br. 2, 2015, str. 115-120. https://doi.org/10.11608/sgnj.2015.20.025. Citirano 23.08.2019.
Chicago 17th Edition
Gavranić, Dijana, Vedrana Iveta i Joško Sindik. "Percepcija zanimanja medicinske sestre u javnosti." Sestrinski glasnik 20, br. 2 (2015): 115-120. https://doi.org/10.11608/sgnj.2015.20.025
Harvard
Gavranić, D., Iveta, V., i Sindik, J. (2015). 'Percepcija zanimanja medicinske sestre u javnosti', Sestrinski glasnik, 20(2), str. 115-120. https://doi.org/10.11608/sgnj.2015.20.025
Vancouver
Gavranić D, Iveta V, Sindik J. Percepcija zanimanja medicinske sestre u javnosti. Sestrinski glasnik [Internet]. 2015 [pristupljeno 23.08.2019.];20(2):115-120. https://doi.org/10.11608/sgnj.2015.20.025
IEEE
D. Gavranić, V. Iveta i J. Sindik, "Percepcija zanimanja medicinske sestre u javnosti", Sestrinski glasnik, vol.20, br. 2, str. 115-120, 2015. [Online]. https://doi.org/10.11608/sgnj.2015.20.025

Sažetak
Cilj: Istražiti kakva je percepcija zanimanja medicinske sestre u javnosti, odnosno, kakve stavove i mišljenja o njima imaju pojedinci ili članovi njihovih obitelji, kojima je pružena pomoć medicinske sestre. U skladu s glavnim ciljem, postavljeni su podciljevi vezani uz kvalitetu usluge medicinskih sestara, njihovu susretljivost, ljubaznost i empatiju te cijenjenost sestrinstva kao profesije u društvu.
Metode: Ispitan je kvotni uzorak od 113 sudionika iz Blata na Korčuli, od kojih je 60 bilo muškog spola, a 53 ženskog spola. Kvotna stratifikacija provedena je s obzirom na dobne skupine ispitanika. Rezultati su analizirani primjenom posebno sastavljenog anketnog upitnika, u odnosu na pojedinačne tvrdnje te u odnosu
na tematska područja, koja su pokrivala podciljeve istraživanja.
Rezultati: Kvaliteta usluge koju pružaju medicinske sestre bila je iznimno zadovoljavajuća (maksimalna prosječna procjena, kao i maksimalne procjene za sve pojedinačne tvrdnje koje opisuju ovo tematsko područje). Medicinske sestre iznimno su pozitivno percipirane u smislu njihove susretljivosti, ljubaznosti i empatije (maksimalna prosječna procjena, kao i maksimalne procjene za veći
dio pojedinačnih tvrdnji koje opisuju ovo tematsko područje). Prosječna procjena koja je pozitivna, ali ne i maksimalna (4), upućuje da je sestrinstvo cijenjena profesija u društvu.
Rasprava i zaključci: Dobili smo potvrdne odgovore na sva tri istraživačka pitanja. Kvaliteta usluge koju pružaju medicinske sestre iznimno je zadovoljavajuća, a medicinske sestre iznimno su pozitivno percipirane u smislu njihove susretljivosti, ljubaznosti i empatije. Pokazalo se i da je sestrinstvo cijenjena profesija u društvu. Međutim, dosta je „prostora“ za poboljšanje percepcije medicinskih
sestara u društvu, posebno s aspekta naglašavanja važnosti njihove stručnosti bazirane na poboljšanom obrazovanju.

Ključne riječi
empatija • kvaliteta medicinske usluge • sestrinska profesija

Hrčak ID: 140793

URI
https://hrcak.srce.hr/140793

Posjeta: 1.983 *