hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

SUSTAINABLE DEVELOPMENT - OPAŽANJA S ANTROPOLOŠKOG MOTRIŠTA

Gerhard de Haan ; Freie Universitat, Berlin

Puni tekst: hrvatski, pdf (13 MB) str. 287-300 preuzimanja: 151* citiraj
APA 6th Edition
de Haan, G. (1995). SUSTAINABLE DEVELOPMENT - OPAŽANJA S ANTROPOLOŠKOG MOTRIŠTA. Socijalna ekologija, 4 (4), 287-300. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/141392
MLA 8th Edition
de Haan, Gerhard. "SUSTAINABLE DEVELOPMENT - OPAŽANJA S ANTROPOLOŠKOG MOTRIŠTA." Socijalna ekologija, vol. 4, br. 4, 1995, str. 287-300. https://hrcak.srce.hr/141392. Citirano 21.01.2020.
Chicago 17th Edition
de Haan, Gerhard. "SUSTAINABLE DEVELOPMENT - OPAŽANJA S ANTROPOLOŠKOG MOTRIŠTA." Socijalna ekologija 4, br. 4 (1995): 287-300. https://hrcak.srce.hr/141392
Harvard
de Haan, G. (1995). 'SUSTAINABLE DEVELOPMENT - OPAŽANJA S ANTROPOLOŠKOG MOTRIŠTA', Socijalna ekologija, 4(4), str. 287-300. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/141392 (Datum pristupa: 21.01.2020.)
Vancouver
de Haan G. SUSTAINABLE DEVELOPMENT - OPAŽANJA S ANTROPOLOŠKOG MOTRIŠTA. Socijalna ekologija [Internet]. 1995 [pristupljeno 21.01.2020.];4(4):287-300. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/141392
IEEE
G. de Haan, "SUSTAINABLE DEVELOPMENT - OPAŽANJA S ANTROPOLOŠKOG MOTRIŠTA", Socijalna ekologija, vol.4, br. 4, str. 287-300, 1995. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/141392. [Citirano: 21.01.2020.]

Sažetak
Autor polazi od Gehlenove teze o životu u svijetu bez budućnosti i razmatra oblike u kojima se tvrdnja da živimo u posthistoriji pojavljuje u konceptu trajnog razvoja u skladu s okolišem kao normativni pojam.
Na primjeru Sloterdijka pokazuje se da teza o "svijetu bez budućnosti" ima za posljedicu da više ništa ne možemo naučiti iz povijesti.
Autor smatra da je princip "obaziranja na buduće generacije" nedostatna osnova za etos trajnosti. U svezi s tom tezom autor razmatra zahtjeve koji se s povijesnocivilizacijskog motrišta postavljaju pred svakog pojedinca ako se on u sadašnjem djelovanju želi rukovoditi ciljevima koji nadilaze obzor njegova vlastitog života.
Pedagošku raspravu o trajnom razvoju u skladu s okolišem, koja se sada vodi krajnje jednostrano, potrebno je nastaviti tako da zadaćom te pedagogije postane poticanje samovezivanja pojedinca uz moral postojanosti.

Ključne riječi
antropologija; etos održivosti; obrazovanje za okoliš; održivi razvoj; pedagogija

Hrčak ID: 141392

URI
https://hrcak.srce.hr/141392

[engleski] [njemački]

Posjeta: 282 *