APA 6th Edition Kalanj, R. (1996). PISMENOST I DJELOVANJE. Socijalna ekologija, 5 (3), 387-402. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/141457
MLA 8th Edition Kalanj, Rade. "PISMENOST I DJELOVANJE." Socijalna ekologija, vol. 5, br. 3, 1996, str. 387-402. https://hrcak.srce.hr/141457. Citirano 25.02.2021.
Chicago 17th Edition Kalanj, Rade. "PISMENOST I DJELOVANJE." Socijalna ekologija 5, br. 3 (1996): 387-402. https://hrcak.srce.hr/141457
Harvard Kalanj, R. (1996). 'PISMENOST I DJELOVANJE', Socijalna ekologija, 5(3), str. 387-402. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/141457 (Datum pristupa: 25.02.2021.)
Vancouver Kalanj R. PISMENOST I DJELOVANJE. Socijalna ekologija [Internet]. 1996 [pristupljeno 25.02.2021.];5(3):387-402. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/141457
IEEE R. Kalanj, "PISMENOST I DJELOVANJE", Socijalna ekologija, vol.5, br. 3, str. 387-402, 1996. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/141457. [Citirano: 25.02.2021.]
Sažetak Tekst se bavi problemom pismenosti iz perspektive njegove kompleksifikacije u doba nepreglednog informacijsko–komunikacijskog simbolizma, kako bi se na kraju dospjelo do problema ekološke pismenosti. Polazeći od Augustinove referencije o povučenoj individualnosti i duhovnosti pismena čovjeka, obrazlaže se novovjekovno i moderno preusmjerenje koje će individualnu duhovnost preobraziti u objektiviziranu moć. Razvoj pismenosti, u tom kontekstu, ima linearan karakter, što se pokazuje od same pojave pismenosti, preko kasnijih tehnoloških ekstenzija u »Gutembergovoj galaksiji«, do razdoblja elektronske medijatizacije. ^etiri bitna trenda, u doba kasne modernosti, sukonstituiraju razvoj pismenosti: demokracija pred izazovom »masovnog društva«, posvemašnja informatizacija, treća tehnološka revolucija i ekološko dimenzioniranje razvoja. Ekološku pismenost valja, dakle, promatrati iz te kompleksne optike, a prije svega iz ugla refleksivne modernizacije. Rast društvene refleksivnosti istodobno je i rast ekološke pismenosti. Ona od suvremenog čovjeka zahtijeva znanje kako bi mogao djelovati na ono što je svojim znanjem stvorio.