Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

INDIVIDUALIZACIJA POTROŠAČKE KULTURE

Inga Tomić-Koludrović ; Filozofski fakultet, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 10.323 Kb

str. 357-371

preuzimanja: 644

citiraj


Sažetak

Težište rada je pojmovno–teorijsko kontekstualiziranje razvoja potrošačke kulture u tendencije sve značajnijeg povećanja individualizacije suvremenih društava. Raščlanjujući starije i novije teorijske doprinose poimanju potrošačke kulture posebno se ističe ekološka refleksija konzumerskog ponašanja kao pomak prema pojmovnoj transformaciji potrošačke kulture. Naime, promjena radne u potrošačku etiku neminovno je pridonijela promjeni značenja potrošnje i u ekonomiji i u kulturi i u svakidašnjem životu te na taj način i promjeni značenja potrošačke kulture. Premještanjem »proizvodne socijalizacije« u »potrošačku« značaj kulture potrošnje raste do te mjere da ona postaje generator promjena u suvremenim društvima i stoga presudna za njihovo razumijevanje. Simboli potrošačke kulture počinju oblikovati sve društvene odnose i sve više dominirati viđenjem stvarnosti, načinima uspostavljanja identiteta te shvaćanjima svakodnevnog života. Rastuća potrošnja prisiljava, pak, na sve veću međusobnu ovisnost, ali, paradoksalno, i na sve veću inidvidualizaciju, pri čemu je svatko prisiljen sve više investirati svoje osobne izbore.

Ključne riječi

potrošačka kultura; demonstrativna potrošnja; individualizacija potrošnje; ekološka refleksija konzumerskog ponašanja

Hrčak ID:

141661

URI

https://hrcak.srce.hr/141661

Datum izdavanja:

15.9.1998.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 1.529 *