Skoči na glavni sadržaj

Ostalo

Najbolja knjižnična praksa za prve korake u kompetenciji čitanja

Dobrinka Stoykova ; Državno sveučilište knjižničarstva i informacijskih tehnologija, Sofija, Bugarska


Puni tekst: hrvatski pdf 275 Kb

str. 263-275

preuzimanja: 434

citiraj


Sažetak

Knjižnice u svim zemljama čine napore u poticanju čitanja od rođenja jer je ono povezano s kompetencijom čitanja. U ovom je članku predstavljena najbolja knjižnična praksa za prve korake u kompetenciji čitanja koja se koristi u SAD-u i Njemačkoj. Obje zemlje imaju raznolike programe. Dodatni je razlog što su njihovi programi lako provedivi. Postoje i zanimljivi pozitivni primjeri zajedničkih napora knjižničara i drugih ustanova na tom području. U članku su opisane glavne mogućnosti poticanja čitanja djece u dobi od 0 mjeseci do 6 godina – izravni oblici kao ‘Vrijeme za priču’ itd.; koraci usmjereni na posrednike čitanja – roditelje, učitelje, odgojitelje, knjižničare i nacionalne kampanje kao što je Program ljetnog čitanja.

Ključne riječi

čitanje; kompetencija čitanja; knjižnice; djeca; posrednici

Hrčak ID:

142392

URI

https://hrcak.srce.hr/142392

Datum izdavanja:

8.6.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.043 *