hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.17559/TV-20140912151202

Kako kampanje u sigurnosti prometa utječu na stupanj uporabe sigurnosnih pojaseva – studij slučaja za grad Banja Luku

Milan Vujanić ; Faculty for Transport and Traffic Engineering, University of Belgrade, Vojvode Stepe 305, 11000 Belgrade, Republic of Serbia
Slobodan Stanarević ; ''Civil Engineering Institute IG'', Kralja Petra I. Karađorđevića 92-98, 78000 Banja Luka, Republic of Srpska, Bosnia and Herzegovina
Saša Jasnić ; Public company ''Republic of Srpska Roads'', Vase Pelagića 10, 78000 Banja Luka, Republic of Srpska, Bosnia and Herzegovina
Aleksandra Jasnić ; ''Civil Engineering Institute IG'', Kralja Petra I. Karađorđevića 92-98, 78000 Banja Luka, Republic of Srpska, Bosnia and Herzegovina

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 959-964 preuzimanja: 217* citiraj
APA 6th Edition
Vujanić, M., Stanarević, S., Jasnić, S. i Jasnić, A. (2015). Kako kampanje u sigurnosti prometa utječu na stupanj uporabe sigurnosnih pojaseva – studij slučaja za grad Banja Luku. Tehnički vjesnik, 22 (4), 959-964. https://doi.org/10.17559/TV-20140912151202
MLA 8th Edition
Vujanić, Milan, et al. "Kako kampanje u sigurnosti prometa utječu na stupanj uporabe sigurnosnih pojaseva – studij slučaja za grad Banja Luku." Tehnički vjesnik, vol. 22, br. 4, 2015, str. 959-964. https://doi.org/10.17559/TV-20140912151202. Citirano 27.02.2021.
Chicago 17th Edition
Vujanić, Milan, Slobodan Stanarević, Saša Jasnić i Aleksandra Jasnić. "Kako kampanje u sigurnosti prometa utječu na stupanj uporabe sigurnosnih pojaseva – studij slučaja za grad Banja Luku." Tehnički vjesnik 22, br. 4 (2015): 959-964. https://doi.org/10.17559/TV-20140912151202
Harvard
Vujanić, M., et al. (2015). 'Kako kampanje u sigurnosti prometa utječu na stupanj uporabe sigurnosnih pojaseva – studij slučaja za grad Banja Luku', Tehnički vjesnik, 22(4), str. 959-964. https://doi.org/10.17559/TV-20140912151202
Vancouver
Vujanić M, Stanarević S, Jasnić S, Jasnić A. Kako kampanje u sigurnosti prometa utječu na stupanj uporabe sigurnosnih pojaseva – studij slučaja za grad Banja Luku. Tehnički vjesnik [Internet]. 2015 [pristupljeno 27.02.2021.];22(4):959-964. https://doi.org/10.17559/TV-20140912151202
IEEE
M. Vujanić, S. Stanarević, S. Jasnić i A. Jasnić, "Kako kampanje u sigurnosti prometa utječu na stupanj uporabe sigurnosnih pojaseva – studij slučaja za grad Banja Luku", Tehnički vjesnik, vol.22, br. 4, str. 959-964, 2015. [Online]. https://doi.org/10.17559/TV-20140912151202
Puni tekst: engleski, pdf (1 MB) str. 959-964 preuzimanja: 477* citiraj
APA 6th Edition
Vujanić, M., Stanarević, S., Jasnić, S. i Jasnić, A. (2015). How road traffic safety campaigns influence seat belt use – case study for the city of Banja Luka. Tehnički vjesnik, 22 (4), 959-964. https://doi.org/10.17559/TV-20140912151202
MLA 8th Edition
Vujanić, Milan, et al. "How road traffic safety campaigns influence seat belt use – case study for the city of Banja Luka." Tehnički vjesnik, vol. 22, br. 4, 2015, str. 959-964. https://doi.org/10.17559/TV-20140912151202. Citirano 27.02.2021.
Chicago 17th Edition
Vujanić, Milan, Slobodan Stanarević, Saša Jasnić i Aleksandra Jasnić. "How road traffic safety campaigns influence seat belt use – case study for the city of Banja Luka." Tehnički vjesnik 22, br. 4 (2015): 959-964. https://doi.org/10.17559/TV-20140912151202
Harvard
Vujanić, M., et al. (2015). 'How road traffic safety campaigns influence seat belt use – case study for the city of Banja Luka', Tehnički vjesnik, 22(4), str. 959-964. https://doi.org/10.17559/TV-20140912151202
Vancouver
Vujanić M, Stanarević S, Jasnić S, Jasnić A. How road traffic safety campaigns influence seat belt use – case study for the city of Banja Luka. Tehnički vjesnik [Internet]. 2015 [pristupljeno 27.02.2021.];22(4):959-964. https://doi.org/10.17559/TV-20140912151202
IEEE
M. Vujanić, S. Stanarević, S. Jasnić i A. Jasnić, "How road traffic safety campaigns influence seat belt use – case study for the city of Banja Luka", Tehnički vjesnik, vol.22, br. 4, str. 959-964, 2015. [Online]. https://doi.org/10.17559/TV-20140912151202

Sažetak
Uporaba sigurnosnog pojasa je jedan od najefikasnijih načina smanjenja broja poginulih i ozlijeđenih u prometnim nezgodama. Kao jedan od načina utjecaja na stupanj uporabe sigurnosnih pojaseva nameću se kampanje u sigurnosti prometa. S tim u vezi se postavlja pitanje koliko je moguće utjecati na postotak uporabe sigurnosnih pojaseva tijekom vožnje i koliki je utjecaj kampanja na upotrebu sigurnosnih pojaseva? Istraživanje, koje je provedeno u Banja Luci, pokušalo je dati odgovor na spomenuta pitanja. Eksperimentalna metoda korištena tijekom istraživanja provedena je putem terenskog snimanja uporabe sigurnosnosnog pojasa prije, tijekom i nakon pokretanja kampanje u sigurnosti prometa, te snimanjem stavova sudionika u prometu anketiranjem tijekom kampanje. Snimanjem stupnja uporabe sigurnosnog pojasa prije kampanje, primijećen je vrlo nizak stupanj uporabe sigurnosnog pojasa. Tijekom i nakon provedene kampanje, primjetan je porast uporabe sigurnosnog pojasa, što upućuje na to da osmišljena kampanja u sigurnosti prometa subjekata zaduženih, odgovornih i zainteresiranih za sigurnost sudionika, može dati pozitivne rezultate.

Ključne riječi
kampanja u sigurnosti prometa; uporaba sigurnosnih pojaseva; policijska prinuda; posljedice prometnih nezgoda

Hrčak ID: 143148

URI
https://hrcak.srce.hr/143148

[engleski]

Posjeta: 1.124 *