Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Supermarket revolucija u balkanskim zemljama: slučaj Srbije

Koviljko Lovre ; Faculty of Economics, University of Novi Sad, Segedinski put 9-11, Subotica, Serbia
Tatjana Papic Brankov orcid id orcid.org/0000-0002-3675-6788 ; Institute of Agricultural Economics, Volgina 15, Belgrade, Serbia


Puni tekst: engleski pdf 300 Kb

str. 1-10

preuzimanja: 801

citiraj


Sažetak

U ovom smo radu analizirali tranzicijske trendove u maloprodajnom prehrambenom sektoru Srbije, kao i njihov utjecaj na krajnjeg potrošača. Naše istraživanje je pokazalo nezrelost maloprodajnog sektora čije odlike su: niska koncentracija, slaba struktura formata i nedovoljna zastupljenost privatnih marki. Supermarket revolucija do sada nije donijela korist krajnjim potrošačima u smislu smanjivanja cijena hrane. U 2012. godini u odnosu na baznu godinu (2004-2006=100) maloprodajne su cijene jabuka porasle za 83%, mlijeka 119%, krumpira 87%, graha 106%, svinjskoga mesa 60% i pilećega mesa za 83%.

Ključne riječi

supermarket revolucija; profitna margina; tranzicija; cijene hrane; monopol

Hrčak ID:

143681

URI

https://hrcak.srce.hr/143681

Datum izdavanja:

1.7.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.614 *