Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15291/geoadria.29

Medijska percepcija prostornih identiteta: konstrukcija imaginativne karte dalmatinske unutrašnjosti

Branimir Vukosav ; Sveučilište u Zadru, Odjel za geografiju
Borna Fuerst-Bjeliš orcid id orcid.org/0000-0002-6754-4884 ; Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Geografski odsjek


Puni tekst: hrvatski pdf 705 Kb

str. 23-40

preuzimanja: 872

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 705 Kb

str. 23-40

preuzimanja: 453

citiraj


Sažetak

Koristeći odabrani informativni medij kao izvor podataka o percepciji prostora, u radu se istražuju imena korištena u svakodnevnoj komunikaciji za identitet pet područja dalmatinske unutrašnjosti: Zagoru, Bukovicu, Ravne kotare, Zabiokovlje i Neretvanski kraj. Analizom i pretragom arhive odabranoga medijskog izvora uz detaljno razrađen skup kriterija te izdvajanjem i prostornom klasifikacijom geografskih imena nastoje se prepoznati i definirati prostorni obuhvati percepcije pojedinih regija kao misaonih modela (koncept vernakularne regije). Dobivenim rezultatima za pet vernakularnih regija, standardiziranim na razini službenih upravnih jedinica, konstruira se imaginativna karta dalmatinskoga zaobalja kao odraz kolektivne predodžbe njihova prostornog obuhvata.

Ključne riječi

prostorni identitet; medijska percepcija; vernakularna regija; imaginativna karta; dalmatinska unutrašnjost

Hrčak ID:

143804

URI

https://hrcak.srce.hr/143804

Datum izdavanja:

2.7.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.442 *