Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Vještina crtanja kod djece s kašnjenjem u neuromotornom razvoju u dobi od 2-5 godina

Maja Lang Morović orcid id orcid.org/0000-0003-4402-2212 ; University Department of Rheumatology, Physical Medicine and Rehabilitation, Sestre milosrdnice University Hospital Center, Zagreb, Croatia
Valentina Matijević ; University Department of Rheumatology, Physical Medicine and Rehabilitation, Sestre milosrdnice University Hospital Center, Zagreb, Croatia
Kristina Divljaković ; University Department of Rheumatology, Physical Medicine and Rehabilitation, Sestre milosrdnice University Hospital Center, Zagreb, Croatia
Marija Kraljević ; University Department of Rheumatology, Physical Medicine and Rehabilitation, Sestre milosrdnice University Hospital Center, Zagreb, Croatia
Zdenka Dimić ; University Department of Rheumatology, Physical Medicine and Rehabilitation, Sestre milosrdnice University Hospital Center, Zagreb, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 373 Kb

str. 119-125

preuzimanja: 1.193

citiraj


Sažetak

Kod djece urednog razvoja crtež se razvija kroz nekoliko faza koje se pojavljuju specifičnim redoslijedom od nekontroliranih pokreta olovkom do crtanja kompleksnih oblika. U ovom radu željeli smo istražiti postoje li odstupanja u razvoju crteža kod djece s neurorazvojnim odstupanjem. Promatrani su utjecaj dobi, intraventrikularnog krvarenja različitih stupnjeva i spola na razvoj crteža. Uzorak ispitanika činilo je 52 djece u dobi od 2,6 do 5 godina. Sva djeca bila su hospitalizirana radi praćenja cjelokupnog razvoja i potpore od strane multidisciplinarnog tima. Svoj djeci bio je dijagnosticiran neki oblik neurorazvojnog odstupanja. Ispitivanje razvoja crteža provedeno je na način da su djetetu dani olovka i prazan A4 list papira na kojem je mogao izraditi crtež po vlastitom izboru. Svaki crtež ocijenjen je kao adekvatan ili neadekvatan za dob. Prikupljeni podaci obrađeni su deskriptivnom analizom i prikazani u tablicama i grafikonima pomoću postotaka i frekventnosti. Razlike između skupina dokazane su χ2-testom. Rezultati su pokazali najveću razliku između zadovoljavajućeg i nezadovoljavajućeg razvoja crteža u skupini djece od 3 do 3,11 godina. Zatim, djeca koja nisu imala intraventrikularno krvarenje ili su imala krvarenje I. stupnja pokazala su najbolje vještine crtanja među djecom s neurorazvojnim odstupanjem, dok su sva djeca s krvarenjem II./III. stupnja imala veći broj neadekvatnih crteža za dob. Promatrajući razlike u crtežu s obzirom na spol zaključuje se da su vještine crtanja kod djevojčica bolje u odnosu na dječake. Dobiveni rezultati ukazuju na važnost rane rehabilitacije i kontinuirani strukturirani rad s djecom s neurorazvojnim odstupanjima.

Ključne riječi

Razvojni poremećaji; Dijete, predškolsko; Psihomotorička sposobnost; Spoznaja; Pisanje; Rana intervencija (edukacija)

Hrčak ID:

145174

URI

https://hrcak.srce.hr/145174

Datum izdavanja:

1.7.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.216 *