Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Unapređenje kognitivnog postignuća putem kognitivnog treninga kod zdravih ispitanika

Vojislava Bugarski Ignjatović ; Clinical Department of Neurology, School of Medicine, Novi Sad, Serbia
Svetlana Kalabić ; Clinical Department of Neurology, School of Medicine, Novi Sad, Serbia
Sanja Batić ; Faculty of Philosophy, University of Novi Sad, Serbia
Milorad Žikić ; Clinical Department of Neurology, School of Medicine, Novi Sad, Serbia


Puni tekst: engleski pdf 470 Kb

str. 169-178

preuzimanja: 712

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja je bio ispitati može li primjena stimulacije kognitivnih funkcija među zdravim mladim ispitanicima dovesti do porasta kognitivne učinkovitosti. Uistraživanju je sudjelovalo 12 ispitanika podijeljenih u dvije skupine, eksperimentalnu i kontrolnu. Prije primjene tretmana kognitivne stimulacije obje skupine su u okviru početnog mjerenja ispitane odabranim neuropsihološkim testovima. Skupine su bile ujednačene po postignuću na početnom mjerenju. Nakon toga je eksperimentalna skupina bila podvrgnuta tretmanu kognitivne stimulacije, što je podrazumijevalo svakodnevnu primjenu računalne verzije različitih kognitivnih zadataka u trajanju od jednog sata na dan tijekom dva tjedna. Kontrolna skupina nije bila podvrgnuta tretmanu. Nakon tretmana izvršeno je konačno mjerenje u obje skupine, koje je podrazumijevalo ponovnu primjenu neuropsihološke baterije, iste kao i na početku tretmana. Cilj ponovnog mjerenja u kontrolnoj skupini je bio utvrditi učinak učenja testa između dva mjerenja. Eksperimentalna skupina je zabilježila statistički značajnu razliku između mjerenja na varijablama za procjenu neposrednog upamćivanja vizualnog materijala i prisjećanja verbalnog materijala. Kvalitativnom analizom je ustanovljeno da eksperimentalna skupina ima bolje postignuće i na testovima odloženog prisjećanja vizualnog i verbalnog materijala, kao i vizualnog i verbalnog opsega pažnje. Spoznajna stimulacija u dvotjednom razdoblju u skupini zdravih ispitanika doprinosi poboljšanju kognitivnog postignuća izraženog kroz prosječne vrijednosti na određenim neuropsihološkim varijablama.

Ključne riječi

Kognitivno postignuće; Kognitivna stimulacija; Neuropsihološki testovi; Mlada odrasla osoba; Ishod kognitivnog treninga

Hrčak ID:

145462

URI

https://hrcak.srce.hr/145462

Datum izdavanja:

1.7.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.484 *