Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Potrošnja egzotičnog voća i povrća na području grada Zadra

Antonijo Galić ; Odjel za ekonomiju Sveučilišta u Zadru, Zadar, Hrvatska
Bruno Gauta ; Odjel za ekonomiju Sveučilišta u Zadru, Zadar, Hrvatska
Lidija Halilović ; Odjel za ekonomiju Sveučilišta u Zadru, Zadar, Hrvatska
Ivan Jadreško ; Odjel za ekonomiju Sveučilišta u Zadru, Zadar, Hrvatska
Suzana Kardum ; Odjel za ekonomiju Sveučilišta u Zadru, Zadar, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 492 Kb

str. 28-47

preuzimanja: 1.105

citiraj


Sažetak

Potrošači u Hrvatskoj tek odnedavno imaju priliku kupiti egzotično voće i povrće. Do sada se ponuda ograničavala samo na već poznate vrste koje se desetljećima nalaze na policama, a te se vrste uglavnom mogu uzgojiti i u našim krajevima (osim banana, ananasa i nekoliko vrsta citrusa). Potražnja za egzotičnim voćem i povrćem i njegov uzgoj u zapadnoj Europi sve su veći, a takav trend dolazi i u Hrvatsku. U istraživanju koje je provedeno za područje grada Zadra ispituje se povezanost zainteresiranosti za kupnju egzotičnog voća/povrća s upoznatosti s proizvodom, točnom definicijom proizvoda i najznačajnijom karakteristikom kiwana/batata. Rezultati istraživanja regresijskom analizom pokazuju da sve tri nezavisne varijable statistički značajno predviđaju kupnju i kiwana i batata. Upotrebom klaster analize identificirana su tri segmenta potrošača s obzirom na njihove demografske karakteristike. Detaljnija analiza ovih skupina mogla bi budućim istraživačima poslužiti u svrhu segmentiranja tržišta i određivanja marketinškog pristupa svakom od segmenata.

Ključne riječi

egzotično voće; egzotično povrće; potrošnja; kiwano; batat; klaster analiza

Hrčak ID:

146891

URI

https://hrcak.srce.hr/146891

Datum izdavanja:

9.10.2015.

Posjeta: 1.868 *