Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v17i3.1759

Motivacija i strategije učenja kao prediktori komunikacijske jezične kompetencije u stranom jeziku

Manuela Karlak ; Faculty of Education, University of Josip Juraj Strossmayer in Osijek
Tena Velki ; Faculty of Education, University of Josip Juraj Strossmayer in Osijek


Puni tekst: engleski pdf 335 Kb

str. 635-658

preuzimanja: 426

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 335 Kb

str. 635-658

preuzimanja: 650

citiraj


Sažetak

U ovladavanju inim jezikom važno mjesto pripada čimbenicima individualnih razlika, osobito motivaciji i strategijama učenja, budući da se na njih može djelovati. Istraživanja ukazuju na blisku, međutim još uvijek ne posve razjašnjenu vezu između tih čimbenika i komunikacijske jezične kompetencije, a o čemu se raspravlja u uvodnom dijelu rada.
Cilj istraživanja bio je provjeriti koji motivacijski činitelji i tipovi strategija učenja značajno predviđaju komunikacijsku jezičnu kompetenciju u stranom jeziku na uzorku srednjoškolskih učenika u Republici Hrvatskoj. U istraživanju su korišteni sljedeći instrumenti: Upitnik o motivaciji za učenje stranih jezika (Karlak, 2014), Inventar strategija učenja jezika (Oxford, 1990) i tri mjere komunikacijske jezične kompetencije učenika, tj. ocjena u razrednom vrednovanju, ocjena u standardiziranom vrednovanju (ispit državne mature) i postotak točne riješenosti standardiziranog vrednovanja. Rezultati su potvrdili važnu ulogu motivacije i strategija učenja u predviđanju komunikacijske jezične kompetencije u stranom jeziku. Rezultati su pokazali kako motivacija (34,20% objašnjene varijance) i strategije učenja (1,80%) najbolje predviđaju uspjeh u razrednom vrednovanju (40%), a najslabije ocjenu u standardiziranom vrednovanju (21,80% ukupno objašnjene varijance), u čemu se očituju i određene implikacije na nastavnu praksu.

Ključne riječi

komunikacijsko-metakognitivne strategije učenja; motivacija osobina učenika; ovladavanje stranim jezikom; razredno vrednovanje

Hrčak ID:

147044

URI

https://hrcak.srce.hr/147044

Datum izdavanja:

29.9.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.368 *