Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v17i3.835

Istraživanje virtualnog zlostavljanja učenika osnovne škole s pozicija zlostavljača i žrtve u odnosu na spol, razred i socioekonomski status

Metin Deniz ; Faculty of Education, Bartın University


Puni tekst: hrvatski pdf 309 Kb

str. 659-680

preuzimanja: 544

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 309 Kb

str. 659-680

preuzimanja: 770

citiraj


Sažetak

Jedan od važnih učeničkih problema predstavlja virtualno zlostavljanje s pomoću tehnoloških sredstava. Istraživanje virtualnog zlostavljanja temelji se uglavnom na vrstama tom prilikom upotrijebljenih tehnoloških sredstava i na spolnim razlikama. Upravo su te varijable u prvom planu, a manje je istraživanja u kojima se razmatraju varijable kao što su socioekonomski status i razred. U ovom se istraživanju analizira razlikuje li se razina virtualnog zlostavljanja učenika osnovne škole s pozicija zlostavljača i žrtve s obzirom na sljedeće varijable: spol, razred i socioekonomski status. U njemu je sudjelovalo ukupno 760 učenika šestog, sedmog i osmog razreda, u dobi između 11 i 15 godina (prosjek 12.3 godine). Rezultati su pokazali značajan učinak na virtualno zlostavljanje i njegove žrtve u odnosu na spol i socioekonomski status, kao i značajan učinak dvosmjerne interakcije s obzirom na spol i socioekonomski status, odnosno razred i socioekonomski status. Nije utvrđena nikakva trosmjerna interakcija među demografskim varijablama (spol, razred i socioekonomski status) ni za virtualnog zlostavljača ni za njegovu žrtvu.

Ključne riječi

seksualno virtualno zlostavljanje; virtualno zlostavljanje; virtualno zlostavljanje odbijanjem; virtualno zlostavljanje širenjem glasina

Hrčak ID:

147049

URI

https://hrcak.srce.hr/147049

Datum izdavanja:

29.9.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.802 *