hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

HOLISTIČKO SAGLEDANJE MOGUĆNOSTI POZICIONIRANJA PODUZEĆA NA TRŽIŠTU JUGOISTOČNE EUROPE - PRIMJER HRVATSKE ELEKTROPRIVREDE

Slavko Kulić
Zoran Aralica
Vladimir Cvijanović

Puni tekst: hrvatski, pdf (276 KB) str. 421-444 preuzimanja: 1.573* citiraj
APA 6th Edition
Kulić, S., Aralica, Z. i Cvijanović, V. (2007). HOLISTIČKO SAGLEDANJE MOGUĆNOSTI POZICIONIRANJA PODUZEĆA NA TRŽIŠTU JUGOISTOČNE EUROPE - PRIMJER HRVATSKE ELEKTROPRIVREDE. Ekonomski pregled, 58 (7-8), 421-444. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/14207
MLA 8th Edition
Kulić, Slavko, et al. "HOLISTIČKO SAGLEDANJE MOGUĆNOSTI POZICIONIRANJA PODUZEĆA NA TRŽIŠTU JUGOISTOČNE EUROPE - PRIMJER HRVATSKE ELEKTROPRIVREDE." Ekonomski pregled, vol. 58, br. 7-8, 2007, str. 421-444. https://hrcak.srce.hr/14207. Citirano 05.04.2020.
Chicago 17th Edition
Kulić, Slavko, Zoran Aralica i Vladimir Cvijanović. "HOLISTIČKO SAGLEDANJE MOGUĆNOSTI POZICIONIRANJA PODUZEĆA NA TRŽIŠTU JUGOISTOČNE EUROPE - PRIMJER HRVATSKE ELEKTROPRIVREDE." Ekonomski pregled 58, br. 7-8 (2007): 421-444. https://hrcak.srce.hr/14207
Harvard
Kulić, S., Aralica, Z., i Cvijanović, V. (2007). 'HOLISTIČKO SAGLEDANJE MOGUĆNOSTI POZICIONIRANJA PODUZEĆA NA TRŽIŠTU JUGOISTOČNE EUROPE - PRIMJER HRVATSKE ELEKTROPRIVREDE', Ekonomski pregled, 58(7-8), str. 421-444. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/14207 (Datum pristupa: 05.04.2020.)
Vancouver
Kulić S, Aralica Z, Cvijanović V. HOLISTIČKO SAGLEDANJE MOGUĆNOSTI POZICIONIRANJA PODUZEĆA NA TRŽIŠTU JUGOISTOČNE EUROPE - PRIMJER HRVATSKE ELEKTROPRIVREDE. Ekonomski pregled [Internet]. 2007 [pristupljeno 05.04.2020.];58(7-8):421-444. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/14207
IEEE
S. Kulić, Z. Aralica i V. Cvijanović, "HOLISTIČKO SAGLEDANJE MOGUĆNOSTI POZICIONIRANJA PODUZEĆA NA TRŽIŠTU JUGOISTOČNE EUROPE - PRIMJER HRVATSKE ELEKTROPRIVREDE", Ekonomski pregled, vol.58, br. 7-8, str. 421-444, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/14207. [Citirano: 05.04.2020.]

Sažetak
U radu autori analiziraju čimbenike i procese ispunjenje kojih zahtjeva da se vodeće poduzeće u elektroenergetskoj djelatnosti Hrvatska elektroprivreda d.d. (HEP) pozicionira u ulozi lidera na tržištu električne energije jugoistočne Europe. Iako se liderstvo kao osobina ponajprije povezuje uz sposobnost ljudskoga potencijala koji upravlja i nadzire poslovanje, liderstvo poduzeća u elektroenergetskoj djelatnosti u znatnoj je mjeri uvjetovano procesima i faktorima u okruženju poduzeća, a to uključuje analizu čimbenika i procesa na lokalnoj, sektorskoj, regionalnoj, nacionalnoj i globalnoj razini. Cilj je analize u radu odgovoriti na dva pitanja koja je u kontekstu elektroenergetske djelatnosti potrebno zajedno promatrati. Kako atraktivnost hrvatskoga prostora može pomoći u objašnjenju potencijala liderske pozicije HEP u jugoistočnoj Europi? Kakva je organizacija poduzeća potrebna da bi Hrvatska elektroprivreda postala vodeće poduzeće u elektroenergetskoj
djelatnosti u jugoistočnoj Europi? Autori u radu pokušavaju dokazati hipotezu da je liderska pozicija Hrvatske elektroprivrede na tržištu zapadnog Balkana rezultat atraktivnosti hrvatskoga prostora. Dodatno, liderska je pozicija uvjetovana i kvalitetom upravljačkoga kadra organiziranoga u sustav korporacijskog upravljanja.
U radu se vrednuju procesi približavanja Hrvatske Europskoj Uniji, zatim se analizira potreba za prevladavanjem poslijeratnih konfl ikata na području bivše države, uspoređuju su osnovni makroekonomski pokazatelji i vrijednosti vezane uz proizvodnju i potrošnju električne energije i pokazatelji stvaranja znanja. Navedene se vrijednosti Hrvatske uspoređuju sa zemljama u
okruženju. Osim toga, u radu se analiziraju korporacijska organizacija Hrvatske elektroprivrede i potreba za uvođenjem novih paradigmi u menadžmentu u tome poduzeću.
Hrvatski je geostrateški prostor u ovome trenutku dovoljno atraktivan
za prelijevanje pozitivnih, ponajprije ekonomskih učinaka na zemlje u bližoj okolici. Na razini poduzeća u elektroenergetskoj djelatnosti liderska pozicija može biti rezultat prihvaćanja nove paradigme upravljanja, tj. kvantnog menadžmenta koji omogućuje učinkovitije rješavanje postojećih problema HEP, ali i bolje poslovne perspektive na tržištu električne energije jugoistočne Europe.

Ključne riječi
liderstvo; atraktivnost prostora; korporacijsko upravljanje; Hrvatska elektroprivreda; jugoistočna Europa

Hrčak ID: 14207

URI
https://hrcak.srce.hr/14207

[engleski]

Posjeta: 2.148 *