hrcak mascot   Srce   HID

Review article

Na jezičnom „sajmištu“

Kristina Čendo ; Filološki fakultet Blaže Koneski Sveučilišta Ćirila i Metodija, Skoplje, Makedonija

Fulltext: croatian, pdf (166 KB) pages 79-96 downloads: 519* cite
APA 6th Edition
Čendo, K. (2013). Na jezičnom „sajmištu“. MediAnali, 7 (14), 79-96. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/148354
MLA 8th Edition
Čendo, Kristina. "Na jezičnom „sajmištu“." MediAnali, vol. 7, no. 14, 2013, pp. 79-96. https://hrcak.srce.hr/148354. Accessed 3 Aug. 2021.
Chicago 17th Edition
Čendo, Kristina. "Na jezičnom „sajmištu“." MediAnali 7, no. 14 (2013): 79-96. https://hrcak.srce.hr/148354
Harvard
Čendo, K. (2013). 'Na jezičnom „sajmištu“', MediAnali, 7(14), pp. 79-96. Available at: https://hrcak.srce.hr/148354 (Accessed 03 August 2021)
Vancouver
Čendo K. Na jezičnom „sajmištu“. MediAnali [Internet]. 2013 [cited 2021 August 03];7(14):79-96. Available from: https://hrcak.srce.hr/148354
IEEE
K. Čendo, "Na jezičnom „sajmištu“", MediAnali, vol.7, no. 14, pp. 79-96, 2013. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/148354. [Accessed: 03 August 2021]

Abstracts
Jezik kao apstraktan sustav znakova nije samo sredstvo sporazumijevanja već i svojevrsni „detektor“ društvenog statusa: pokazivač društvenih uloga, pripadnosti određenoj društvenoj skupini. Ispravno služenje jezikom tako postaje uvjetom za uspostavljanje, ali i održavanje društvenih uloga svakoga pojedinca. Društvena se uloga jezika najviše očituje u opreci privatnog i javnog diskursa. Potrebno je zato znanje o zakonitostima jezičnog raslojavanja uključujući pritom i planove njegovog ostvarenja. Posebno ćemo opisati javni diskurs suprotstavljajući ga privatnom i ispitati (ne)postojanje granica privatnosti i javnosti, i to s obzirom na medij kojim se poruke prenose. Televizija kao medij masovnog komuniciranja, uz radio i Internet, važan je posrednik, ali i stvaratelj društvene zbilje. Znanje o veličini auditorija i njegovoj raznorodnosti nalaže uporabu javnoga jezika i svih, njemu pripadajućih, osobina. Pojavljivanjem privatnih televizija i „borba“ za gledateljstvo rezultirala je kreiranjem različitih vrsta emisija što svojim sadržajem, ali i jezikom sliče svakodnevnim situacijama pa se vrlo često „ruše“ granice između privatnog i javnog diskursa. U radu ćemo ukratko opisati nastajanje vrste tekstova stvaranih na temelju tumačenja karata i analizirati jezik televizijske emisije EZO.TV.

Keywords
privatni i javni diskurs; programska politika privatne televizije; tekst; tarot

Hrčak ID: 148354

URI
https://hrcak.srce.hr/148354

Visits: 796 *