hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Na jezičnom „sajmištu“

Kristina Čendo ; Filološki fakultet Blaže Koneski Sveučilišta Ćirila i Metodija, Skoplje, Makedonija

Puni tekst: hrvatski, pdf (166 KB) str. 79-96 preuzimanja: 490* citiraj
APA 6th Edition
Čendo, K. (2013). Na jezičnom „sajmištu“. MediAnali, 7 (14), 79-96. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/148354
MLA 8th Edition
Čendo, Kristina. "Na jezičnom „sajmištu“." MediAnali, vol. 7, br. 14, 2013, str. 79-96. https://hrcak.srce.hr/148354. Citirano 24.07.2021.
Chicago 17th Edition
Čendo, Kristina. "Na jezičnom „sajmištu“." MediAnali 7, br. 14 (2013): 79-96. https://hrcak.srce.hr/148354
Harvard
Čendo, K. (2013). 'Na jezičnom „sajmištu“', MediAnali, 7(14), str. 79-96. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/148354 (Datum pristupa: 24.07.2021.)
Vancouver
Čendo K. Na jezičnom „sajmištu“. MediAnali [Internet]. 2013 [pristupljeno 24.07.2021.];7(14):79-96. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/148354
IEEE
K. Čendo, "Na jezičnom „sajmištu“", MediAnali, vol.7, br. 14, str. 79-96, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/148354. [Citirano: 24.07.2021.]

Sažetak
Jezik kao apstraktan sustav znakova nije samo sredstvo sporazumijevanja već i svojevrsni „detektor“ društvenog statusa: pokazivač društvenih uloga, pripadnosti određenoj društvenoj skupini. Ispravno služenje jezikom tako postaje uvjetom za uspostavljanje, ali i održavanje društvenih uloga svakoga pojedinca. Društvena se uloga jezika najviše očituje u opreci privatnog i javnog diskursa. Potrebno je zato znanje o zakonitostima jezičnog raslojavanja uključujući pritom i planove njegovog ostvarenja. Posebno ćemo opisati javni diskurs suprotstavljajući ga privatnom i ispitati (ne)postojanje granica privatnosti i javnosti, i to s obzirom na medij kojim se poruke prenose. Televizija kao medij masovnog komuniciranja, uz radio i Internet, važan je posrednik, ali i stvaratelj društvene zbilje. Znanje o veličini auditorija i njegovoj raznorodnosti nalaže uporabu javnoga jezika i svih, njemu pripadajućih, osobina. Pojavljivanjem privatnih televizija i „borba“ za gledateljstvo rezultirala je kreiranjem različitih vrsta emisija što svojim sadržajem, ali i jezikom sliče svakodnevnim situacijama pa se vrlo često „ruše“ granice između privatnog i javnog diskursa. U radu ćemo ukratko opisati nastajanje vrste tekstova stvaranih na temelju tumačenja karata i analizirati jezik televizijske emisije EZO.TV.

Ključne riječi
privatni i javni diskurs; programska politika privatne televizije; tekst; tarot

Hrčak ID: 148354

URI
https://hrcak.srce.hr/148354

Posjeta: 766 *