Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Učinkovitost učeničkih i demonstracijskih pokusa u početnom fizičko-kemijskom obrazovanju učenika razredne nastave

Stanko Cvjeticanin ; Faculty of education, University of Novi Sad
Dusanka Obadovic ; Faculty of education, University of Novi Sad
Ivana Rancic ; Faculty of science, University of Novi Sad


Puni tekst: engleski pdf 374 Kb

str. 11-39

preuzimanja: 406

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 374 Kb

str. 11-39

preuzimanja: 454

citiraj


Sažetak

Sadržaji o materijalima zauzimaju važno mjesto u realizaciji ciljeva i zadataka početnog fizičko-kemijskog obrazovanja u razrednoj nastavi. Učenici 4. razreda (11 godina) usvajaju osnovne pojmove o različitim fizičkim i kemijskim karakteristikama materijala. Cilj rada je utvrđivanje učinkovitosti primjene demonstracijskih i učeničkih pokusa prilikom predavanja sadržaja fizike i kemije, u odnosu na kvalitetu znanja učenika o materijalima. Istraživanje je provedeno na uzorku od 136 učenika 4. razreda osnovnih škola iz Srbije. Korištena je eksperimentalna, komparativna i deskriptivno-analitička metoda. Instrument istraživanja je test (inicijalni, finalni test i retest) koji je sadržavao po dva zadatka putem kojih su se provjeravale sve kognitivne razine (Bloom-Anderson-Kratwohl taksonomija). Učenici koji su samostalno izvodili pokuse ostvarili su veća znanja o materijalima u odnosu na učenike kojima su pokuse demonstrirali učitelji. Postigli su bolje rezultate na razini analize, evaluacije i kreacije.

Ključne riječi

demonstracijski pokusi; početno fizičko-kemijsko obrazovanje; učenički pokusi; znanja učenika o osobinama materijala

Hrčak ID:

148306

URI

https://hrcak.srce.hr/148306

Datum izdavanja:

28.8.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.707 *