hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

UTJECAJ RADA NA TEKSTU NA KOGNITIVNE SPOSOBNOSTI UČENJA U NASTAVI PRIRODE I BIOLOGIJE

Gabrijela Marin   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0679-0440 ; Medicinska škola „Ante Kuzmanića“ Franje Tuđmana b.b.,23000 Zadar

Puni tekst: hrvatski, pdf (477 KB) str. 1-17 preuzimanja: 325* citiraj
APA 6th Edition
Marin, G. (2014). UTJECAJ RADA NA TEKSTU NA KOGNITIVNE SPOSOBNOSTI UČENJA U NASTAVI PRIRODE I BIOLOGIJE. Educatio biologiae, (1.), 1-17. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/148848
MLA 8th Edition
Marin, Gabrijela. "UTJECAJ RADA NA TEKSTU NA KOGNITIVNE SPOSOBNOSTI UČENJA U NASTAVI PRIRODE I BIOLOGIJE." Educatio biologiae, vol. , br. 1., 2014, str. 1-17. https://hrcak.srce.hr/148848. Citirano 18.08.2019.
Chicago 17th Edition
Marin, Gabrijela. "UTJECAJ RADA NA TEKSTU NA KOGNITIVNE SPOSOBNOSTI UČENJA U NASTAVI PRIRODE I BIOLOGIJE." Educatio biologiae , br. 1. (2014): 1-17. https://hrcak.srce.hr/148848
Harvard
Marin, G. (2014). 'UTJECAJ RADA NA TEKSTU NA KOGNITIVNE SPOSOBNOSTI UČENJA U NASTAVI PRIRODE I BIOLOGIJE', Educatio biologiae, (1.), str. 1-17. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/148848 (Datum pristupa: 18.08.2019.)
Vancouver
Marin G. UTJECAJ RADA NA TEKSTU NA KOGNITIVNE SPOSOBNOSTI UČENJA U NASTAVI PRIRODE I BIOLOGIJE. Educatio biologiae [Internet]. 2014 [pristupljeno 18.08.2019.];(1.):1-17. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/148848
IEEE
G. Marin, "UTJECAJ RADA NA TEKSTU NA KOGNITIVNE SPOSOBNOSTI UČENJA U NASTAVI PRIRODE I BIOLOGIJE", Educatio biologiae, vol., br. 1., str. 1-17, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/148848. [Citirano: 18.08.2019.]

Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati utjecaj rada na tekstu na kognitivne sposobnosti učenja u nastavi prirode (šesti razred) i biologije (sedmi i osmi razred). U eksperimentu je tijekom dvije školske godine, u razdoblju od 2004./2005. do 2005./2006. godine, sudjelovalo ukupno 554 učenika. Eksperimentalna skupina je obuhvatila učenike dviju škola Zadarske županije, a kontrola skupina učenike dviju škola Šibensko-kninske županije. Eksperimentalna skupina učenika je posebnim programom obučavana za rad na različitim tekstualnim izvorima znanja. Program je sadržavao izradu sažetaka i izradu Power Point prezentacija (ili plakata) na određenu biološku temu. Nakon svakog obrazovnog razdoblja učenici obiju skupina pisali su zadaće konstruirane u skladu s Bloomovom taksonomijom obrazovnih zadataka. Rezultati istraživanja potvrđuju hipotezu po kojoj će rad na tekstualnim izvorima povoljno utjecati na razvoj određenih kognitivnih sposobnosti učenja. Rezultati pokazuju statistički značajnu prednost učenika eksperimentalne skupine na razini primjene, sinteze i procjene. Ipak, dobiveni rezultati se mogu smatrati samo indicijama i zahtijevaju dodatna istraživanja.

Ključne riječi
rad na tekstu; kognitivne sposobnosti; Bloomova taksonomija; strategija učenja

Hrčak ID: 148848

URI
https://hrcak.srce.hr/148848

Posjeta: 503 *