hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

GOSPORARENJE OTPADOM - MODEL PROVEDBE ODGOJA I OBRAZOVANJA ZA OKOLIŠ

Melba Blažić Grubelić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0447-0101 ; Prva sušačka hrvatska gimnazija u Rijeci,Gajeva 1, Rijeka

Puni tekst: hrvatski, pdf (426 KB) str. 80-88 preuzimanja: 222* citiraj
APA 6th Edition
Blažić Grubelić, M. (2014). GOSPORARENJE OTPADOM - MODEL PROVEDBE ODGOJA I OBRAZOVANJA ZA OKOLIŠ. Educatio biologiae, (1.), 80-88. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/148924
MLA 8th Edition
Blažić Grubelić, Melba. "GOSPORARENJE OTPADOM - MODEL PROVEDBE ODGOJA I OBRAZOVANJA ZA OKOLIŠ." Educatio biologiae, vol. , br. 1., 2014, str. 80-88. https://hrcak.srce.hr/148924. Citirano 18.08.2019.
Chicago 17th Edition
Blažić Grubelić, Melba. "GOSPORARENJE OTPADOM - MODEL PROVEDBE ODGOJA I OBRAZOVANJA ZA OKOLIŠ." Educatio biologiae , br. 1. (2014): 80-88. https://hrcak.srce.hr/148924
Harvard
Blažić Grubelić, M. (2014). 'GOSPORARENJE OTPADOM - MODEL PROVEDBE ODGOJA I OBRAZOVANJA ZA OKOLIŠ', Educatio biologiae, (1.), str. 80-88. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/148924 (Datum pristupa: 18.08.2019.)
Vancouver
Blažić Grubelić M. GOSPORARENJE OTPADOM - MODEL PROVEDBE ODGOJA I OBRAZOVANJA ZA OKOLIŠ. Educatio biologiae [Internet]. 2014 [pristupljeno 18.08.2019.];(1.):80-88. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/148924
IEEE
M. Blažić Grubelić, "GOSPORARENJE OTPADOM - MODEL PROVEDBE ODGOJA I OBRAZOVANJA ZA OKOLIŠ", Educatio biologiae, vol., br. 1., str. 80-88, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/148924. [Citirano: 18.08.2019.]

Sažetak
Svijest o tome koliko otpada svatko od nas proizvodi, kako smanjiti tu količinu i konačno, kako gospodariti otpadom postao je jedan od najvećih problema modernog društva. Zadatak nas koji radimo u prosvjeti je malim koracima mijenjati svijest naših učenika i u tako nepopularnoj sferi kao što je odnos prema otpadu, a to se pak najbolje ostvaruje kroz radionice poput ove u kojoj se učenje odvija iskustveno - igranjem uloga. U ovoj radionici poželjno je da sudjeluje između 12 i 25 učenika podijeljenih u četiri grupe: obični građani (proizvođači otpada), članovi uprave komunalnog poduzeća za gospodarenje otpadom, gradski oci i predstavnici lokalne zajednice koji žive na području gdje se nalazi odlagalište otpada. Svaka grupa mora donijeti dvije odluke: što učiniti sa otpadom i kako to realizirati. Potom, predstavnik svake grupe obavijesti sve ostale o njihovoj odluci, nakon čega se razvije rasprava koju potiče i sam nastavnik. Radionica se nadograđuje slijedećim aktivnostima: učenje o suvremenom gospodarenju otpadom, učeničkom primarnom oporabom u vlastitim domaćinstvima sa ciljem uvida u količinu otpada koji sami stvaraju, učeničkim istraživanjem što se nakon odvojenog skupljanja događa sa otpadom te, na koncu, učeničkim pokušajem da utječu na postojeće stanje pisanjem pisama odgovornima u županiji za gospodarenje otpadom.

Ključne riječi
radionica; igranje uloga; odgoj i obrazovanje za okoliš; suvremeno gospodarenje otpadom

Hrčak ID: 148924

URI
https://hrcak.srce.hr/148924

Posjeta: 406 *