hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Stavovi učitelja prema vrijednostima kao temeljnim sastavnicama nacionalnog okvirnog kurikuluma

Marija Sablić ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Ines Blažević ; Agencija za odgoj i obrazovanje, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (3 MB) str. 251-265 preuzimanja: 836* citiraj
APA 6th Edition
Sablić, M. i Blažević, I. (2015). Stavovi učitelja prema vrijednostima kao temeljnim sastavnicama nacionalnog okvirnog kurikuluma. Školski vjesnik, 64 (2), 251-265. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/148988
MLA 8th Edition
Sablić, Marija i Ines Blažević. "Stavovi učitelja prema vrijednostima kao temeljnim sastavnicama nacionalnog okvirnog kurikuluma." Školski vjesnik, vol. 64, br. 2, 2015, str. 251-265. https://hrcak.srce.hr/148988. Citirano 27.10.2021.
Chicago 17th Edition
Sablić, Marija i Ines Blažević. "Stavovi učitelja prema vrijednostima kao temeljnim sastavnicama nacionalnog okvirnog kurikuluma." Školski vjesnik 64, br. 2 (2015): 251-265. https://hrcak.srce.hr/148988
Harvard
Sablić, M., i Blažević, I. (2015). 'Stavovi učitelja prema vrijednostima kao temeljnim sastavnicama nacionalnog okvirnog kurikuluma', Školski vjesnik, 64(2), str. 251-265. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/148988 (Datum pristupa: 27.10.2021.)
Vancouver
Sablić M, Blažević I. Stavovi učitelja prema vrijednostima kao temeljnim sastavnicama nacionalnog okvirnog kurikuluma. Školski vjesnik [Internet]. 2015 [pristupljeno 27.10.2021.];64(2):251-265. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/148988
IEEE
M. Sablić i I. Blažević, "Stavovi učitelja prema vrijednostima kao temeljnim sastavnicama nacionalnog okvirnog kurikuluma", Školski vjesnik, vol.64, br. 2, str. 251-265, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/148988. [Citirano: 27.10.2021.]

Sažetak
Nacionalni okvirni kurikulum temeljni je dokument koji na nacionalnoj razini donosi vrijednosti i opće ciljeve odgoja i obrazovanja. Odgojem i obrazovanjem izričemo kakvo društvo želimo biti i kakvog čovjeka želimo odgajati i obrazovati. Važno je stoga prepoznati zajedničke vrijednosti koje trebaju podupirati odgojno-obrazovno djelovanje. U tom se smislu od učitelja očekuje promišljanje o vrijednostima te djelovanje u skladu sa zajednički usuglašenim društveno-kulturnim i odgojno-obrazovnim vrijednostima. Nacionalni okvirni kurikulum osobitu pozornost daje sljedećim vrijednostima: znanju, solidarnosti, identitetu i odgovornosti. One proizlaze iz opredijeljenosti hrvatske obrazovne politike za cjelovit osobni razvoj učenika, za čuvanje hrvatske duhovne i materijalne nacionalne baštine, za europski suživot i za stvaranje društva znanja. U radu se promišlja o ulozi učitelja kao nositelja temeljnih vrijednosti u suvremenoj školi. Cilj je ovoga istraživanja ispitati kojim vrijednostima učitelji daju prioritet prilikom njihova integriranja u sadržaje temeljnoga obrazovanja i svakodnevnoga školskog života. U ispitivanju su sudjelovali učitelji razredne nastave iz dva grada, Osijeka i Splita. Podatci su prikupljeni pomoću anketnoga upitnika. Upitnik se sastoji od 66 tvrdnji koje se odnose na procjenu važnosti pojedine vrijednosti. S obzirom na dobivene rezultate istraživanja očekuje se da će u suvremenom nastavnom procesu biti zastupljene temeljne vrijednosti. Osim materijalnih, ekonomskih, znanstvenih, tehničkih, bioloških i prirodnih vrijednosti, u odgojno-obrazovnomu sustavu potrebno je podjednako ugraditi i isticati društvene, estetske, kulturne, duhovne, religiozne i moralne vrijednosti. Od suvremenoga se učitelja očekuje odgoj i obrazovanje odgovorne, istinoljubive, poštene, mirotvorne, tolerantne i solidarne osobe, osobe stvaralačkoga duha, s dubokim osjećajem za obitelj i za očuvanje hrvatske nacionalne baštine, osobe koja poštuje vrijednosti drugih kultura i naroda.

Ključne riječi
nacionalni okvirni kurikulum; učitelji; vrijednosni ciljevi; vrijednosti

Hrčak ID: 148988

URI
https://hrcak.srce.hr/148988

[engleski]

Posjeta: 1.596 *