hrcak mascot   Srce   HID

Psihologijske teme, Vol.24 No.3 Prosinac 2015.

Izvorni znanstveni članak

Struktura i prediktori samoprocjene kreativnosti kod srednjoškolaca

Damir Ljubotina ; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Nataša Juničić ; Tehničko veleučilište u Zagrebu
Vesna Vlahović Štetić ; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, PDF (723 KB) str. 369-399 preuzimanja: 615* citiraj
APA 6th Edition
Ljubotina, D., Juničić, N. i Vlahović Štetić, V. (2015). Struktura i prediktori samoprocjene kreativnosti kod srednjoškolaca. Psihologijske teme, 24 (3), 369-399. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/149101
MLA 8th Edition
Ljubotina, Damir, et al. "Struktura i prediktori samoprocjene kreativnosti kod srednjoškolaca." Psihologijske teme, vol. 24, br. 3, 2015, str. 369-399. https://hrcak.srce.hr/149101. Citirano 21.09.2018.
Chicago 17th Edition
Ljubotina, Damir, Nataša Juničić i Vesna Vlahović Štetić. "Struktura i prediktori samoprocjene kreativnosti kod srednjoškolaca." Psihologijske teme 24, br. 3 (2015): 369-399. https://hrcak.srce.hr/149101
Harvard
Ljubotina, D., Juničić, N., i Vlahović Štetić, V. (2015). 'Struktura i prediktori samoprocjene kreativnosti kod srednjoškolaca', Psihologijske teme, 24(3), str. 369-399. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/149101 (Datum pristupa: 21.09.2018.)
Vancouver
Ljubotina D, Juničić N, Vlahović Štetić V. Struktura i prediktori samoprocjene kreativnosti kod srednjoškolaca. Psihologijske teme [Internet]. 04.12.2015. [pristupljeno 21.09.2018.];24(3):369-399. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/149101
IEEE
D. Ljubotina, N. Juničić i V. Vlahović Štetić, "Struktura i prediktori samoprocjene kreativnosti kod srednjoškolaca", Psihologijske teme, vol.24, br. 3, str. 369-399, prosinac 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/149101. [Citirano: 21.09.2018.]

Sažetak
U ovom je istraživanju ispitana struktura samoprocjena kreativnosti i kreativnog ponašanja te njihova povezanost s kognitivnim, konativnim i okolinskim faktorima. Pored toga, ispitana je i povezanost navedenih varijabli s općim školskim uspjehom. Na uzorku od 255 srednjoškolaca primijenjeni su Upitnik samoprocjene kreativnog ponašanja, Upitnik samoprocjene kreativnosti, Baterija testova divergentnog mišljenja, Upitnik otvorenosti k iskustvima te procjene poticaja kreativnog ponašanja od strane nastavnika i šire okoline.
Analiza Upitnika kreativnog ponašanja upućuje na četiri relativno neovisne domene kreativnog ponašanja, dok se Upitnikom kreativnog ponašanja ispituje faktor opće samoprocjene kreativnosti. Rezultati sugeriraju da se na osnovi korištenih prediktora može objasniti između 8 i 45.8% varijance u korištenim mjerama samoprocjene.
Školski je uspjeh nisko povezan i to jedino s uratkom u testovima divergentnog mišljenja, dok nije pronađena korelacija s mjerama kreativnosti, otvorenosti k iskustvu ili poticajima za kreativno ponašanje. Približno 45% učenika navodi da njihovi nastavnici nikada ili vrlo rijetko nagrađuju ili potiču njihovo kreativno ponašanje, dok redovito ili vrlo često poticanje kreativnog ponašanja od strane nastavnika navodi 11% učenika.

Ključne riječi
kreativnost; samoprocjena; divergentno mišljenje; ličnost; akademski uspjeh

Hrčak ID: 149101

URI
https://hrcak.srce.hr/149101

[engleski] [španjolski]

Posjeta: 1.027 *