hrcak mascot   Srce   HID

Preliminary communication

Modeliranje poduzetničkih namjera studenata i studentica Sveučilišta u Zagrebu

Bojan Morić Milovanović
Stjepan Srhoj
Tomislav Krišto

Fulltext: croatian, pdf (675 KB) pages 17-47 downloads: 504* cite
APA 6th Edition
Morić Milovanović, B., Srhoj, S. & Krišto, T. (2015). Modeliranje poduzetničkih namjera studenata i studentica Sveučilišta u Zagrebu. Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 13 (2), 17-47. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/149146
MLA 8th Edition
Morić Milovanović, Bojan, et al. "Modeliranje poduzetničkih namjera studenata i studentica Sveučilišta u Zagrebu." Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, vol. 13, no. 2, 2015, pp. 17-47. https://hrcak.srce.hr/149146. Accessed 29 Nov. 2021.
Chicago 17th Edition
Morić Milovanović, Bojan, Stjepan Srhoj and Tomislav Krišto. "Modeliranje poduzetničkih namjera studenata i studentica Sveučilišta u Zagrebu." Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu 13, no. 2 (2015): 17-47. https://hrcak.srce.hr/149146
Harvard
Morić Milovanović, B., Srhoj, S., and Krišto, T. (2015). 'Modeliranje poduzetničkih namjera studenata i studentica Sveučilišta u Zagrebu', Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 13(2), pp. 17-47. Available at: https://hrcak.srce.hr/149146 (Accessed 29 November 2021)
Vancouver
Morić Milovanović B, Srhoj S, Krišto T. Modeliranje poduzetničkih namjera studenata i studentica Sveučilišta u Zagrebu. Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu [Internet]. 2015 [cited 2021 November 29];13(2):17-47. Available from: https://hrcak.srce.hr/149146
IEEE
B. Morić Milovanović, S. Srhoj and T. Krišto, "Modeliranje poduzetničkih namjera studenata i studentica Sveučilišta u Zagrebu", Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, vol.13, no. 2, pp. 17-47, 2015. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/149146. [Accessed: 29 November 2021]

Abstracts
Svrha ovog rada je empirijski razviti i testirati opsežan model poduzetničkih namjera studenata i studentica, koji obuhvaća kognitivne, socio-emocionalne i bihevioralne aspekte donošenja odluka. Za potrebe testiranja modela korištena je metodologija strukturalnog modeliranja temeljena na metodi najmanjih kvadrata. Stavovi prema poduzetništvu su se ovim istraživanjem potvrdili kao ključna odrednica pri formiranju poduzetničkih namjera kod studentica i studenata. Daljnja analiza formiranja stavova prema poduzetništvu otkrila je značajne razlike u formiranju pozitivnih stavova prema poduzetništvu između studenata i studentica. Poduzetnička znanja i motiv samostalnosti predstavljaju značajne čimbenike koji utječu na stavove studentica prema poduzetništvu. S druge strane, motiv samostalnosti, lokus kontrole i poduzetničke vještine utječu na formiranje pozitivnih stavova muškaraca prema poduzetništvu. Tolerancija neodređenosti utvrđena je kao snažan prediktor motiva samostalnosti, samoaktualizacija kao prediktor lokusa kontrole, a socijalna afilijacija kao prediktor društvenih normi u oba modela. Nadalje, u populaciji studentica društvene norme pokazale su se kao značajan prediktor poduzetničkih namjera, dok u populaciji studenata to nije slučaj. Rezultati istraživanja usmjeravaju na veću opreznost žena, ali i na potrebu za poduzimanjem aktivnosti koje će adresirati razlike ponuđene ovim istraživanjem.

Keywords
poduzetničko obrazovanje; studenti; stavovi; poduzetničke namjere

Hrčak ID: 149146

URI
https://hrcak.srce.hr/149146

Visits: 1.014 *