Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.17559/TV-20150416093602

Simulacija mjerenja kvalitete usluge primjenom modeliranja pomoću agenata

Biserka Runje orcid id orcid.org/0000-0002-7786-0864 ; Sveučilište u Zagrebu, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Ivana Lučića 1, 10000 Zagreb, Croatia
Elizabeta Krstić Vukelja orcid id orcid.org/0000-0002-6838-8537 ; Stomatološka poliklinika Zagreb, Ul. Ivana Perkovca 3, 10000 Zagreb, Croatia
Josip Stepanić orcid id orcid.org/0000-0003-0674-9883 ; Sveučilište u Zagrebu, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Ivana Lučića 1, 10000 Zagreb, Croatia


Puni tekst: hrvatski pdf 440 Kb

str. 1561-1566

preuzimanja: 300

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 440 Kb

str. 1561-1566

preuzimanja: 457

citiraj


Sažetak

Razina kvalitete, što ju postiže tvrtka koja pruža usluge, kompleksne je dinamike. Zahtjevno je optimiranje performansi tvrtke, u stvarnoj, nekarakteriziranoj okolini. U ovom radu doprinosi se navedenom optimiranju primjenom modeliranja pomoću agenata primijenjenog na performanse tvrtke koja pruža usluge. Skup elemenata i relacija, koje predstavljaju strukture takove tvrtke, je opisan i obrazložen. Dodatno, neki elementi koji se javljaju u stvarnosti nisu uključeni u model što je također obrazloženo. Parametri modela podijeljeni su u dvije grupe. Prvu grupu čine parametri što opisuju interakcije između tvrtke i njene okoline, a drugu grupu parametri koji opisuju interakcije između elemenata tvrtke. Interakcije su predstavljene pomoću vremenski ovisne informacijske entropije. Kvaliteta rada tvrtke povezana je s iznosima pripadnih informacijskih entropija. Relativno jednostavni model temeljen na agentima omogućava pouzdano reprezentiranje niza uočenih djelovanja tvrtki koje pružaju usluge.

Ključne riječi

informacijska entropija; mjerenje kvalitete; model temeljen na agentima; tvrtka koja pruža usluge

Hrčak ID:

149389

URI

https://hrcak.srce.hr/149389

Datum izdavanja:

14.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.679 *