Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

EKSTROVERTIRANOST KAO POŽELJNA CRTA OSOBNOSTI PODUZETNIKA

Drago Pupavac orcid id orcid.org/0000-0002-2201-0598 ; Veleučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 831 Kb

str. 133-143

preuzimanja: 1.409

citiraj


Sažetak

Poduzetnici su najčešće ljudi puni entuzijazma koji preuzimaju inicijativu i vode projekte naprijed. Uspješni poduzetnici su proaktivni, neprestano u potrazi za poslovnim prilikama. Crte osobnosti koje prema petodimenzionalnom modelu osobnosti najbolje opisuju takvo ponašanje su ekstrovertiranost i otvorenost prema iskustvu. Ekstrovertiranost se povezuje s višim perfomancama u prodaji, menadžerskim poslovima i poslovima u kojima je potrebno utjecati na druge (pregovaranjima). U skladu s tim, temeljna zadaća ovoga rada jest istražiti ekstrovertiranost studenata stručnog i specijalističkog dimplomskog studija Veleučilišta u Rijeci te ukazati na važnost ove dimenzije ličnosti u kreiranju novih poslovnih pothvata. Da bi se dokazala ili opovrgnula postavljena hipoteza o iznad prosječnoj ekstovertiranosti studenata stručnog studija poduzetništva korištene su brojne znanstvene metode od kojih se izdvajaju metoda anketiranja, metoda deskriptivne statistike i komparativna metoda. Empirijsko istraživanje provedeno je metodom anketiranja na Veleučilištu u Rijeci akademske 2012./2013., 2013./2014. i 2014./2015. godine. Anketiranjem je obuhvaćeno 195 studenta stručnog i specijalističkog diplomskog studija Poduzetništva i 31 student stručnog studija Sigurnosti na radu koji su poslužili kao kontrolna grupa. Rezultati istraživanja ukazuju na prosječnu razinu ekstrovertiranosti studenata stručnog studija Poduzetništva čime je opovrgnuta postavljena hipoteza.

Ključne riječi

ekstrovertiranost; poduzetnici; studenti poduzetništva

Hrčak ID:

149535

URI

https://hrcak.srce.hr/149535

Datum izdavanja:

15.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.300 *