hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Institucionalna promjena kvazi-tržišnih aranžmana u lokalnom javnom prijevozu – komparativne opservacije iz Njemačke i Finske

Torsten Seidel ; (istraživač na Fakultetu za menadžment Sveučilišta u Tampereu, Finska
Jarmo Vakkuri ; (profesor Fakulteta za menadžment Sveučilišta u Tampereu, Finska

Puni tekst: engleski, pdf (151 KB) str. 595-615 preuzimanja: 217* citiraj
APA 6th Edition
Seidel, T. i Vakkuri, J. (2015). Institutional Change Of Quasi-Market Arrangements In Local Public Transportation – Comparative Observations From Germany And Finland. Hrvatska i komparativna javna uprava, 15 (3), 595-615. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/149563
MLA 8th Edition
Seidel, Torsten i Jarmo Vakkuri. "Institutional Change Of Quasi-Market Arrangements In Local Public Transportation – Comparative Observations From Germany And Finland." Hrvatska i komparativna javna uprava, vol. 15, br. 3, 2015, str. 595-615. https://hrcak.srce.hr/149563. Citirano 29.03.2020.
Chicago 17th Edition
Seidel, Torsten i Jarmo Vakkuri. "Institutional Change Of Quasi-Market Arrangements In Local Public Transportation – Comparative Observations From Germany And Finland." Hrvatska i komparativna javna uprava 15, br. 3 (2015): 595-615. https://hrcak.srce.hr/149563
Harvard
Seidel, T., i Vakkuri, J. (2015). 'Institutional Change Of Quasi-Market Arrangements In Local Public Transportation – Comparative Observations From Germany And Finland', Hrvatska i komparativna javna uprava, 15(3), str. 595-615. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/149563 (Datum pristupa: 29.03.2020.)
Vancouver
Seidel T, Vakkuri J. Institutional Change Of Quasi-Market Arrangements In Local Public Transportation – Comparative Observations From Germany And Finland. Hrvatska i komparativna javna uprava [Internet]. 2015 [pristupljeno 29.03.2020.];15(3):595-615. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/149563
IEEE
T. Seidel i J. Vakkuri, "Institutional Change Of Quasi-Market Arrangements In Local Public Transportation – Comparative Observations From Germany And Finland", Hrvatska i komparativna javna uprava, vol.15, br. 3, str. 595-615, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/149563. [Citirano: 29.03.2020.]

Sažetak
U radu se analiziraju efekti primjene kvazi-tržišnih reformi na sustave lokalnog javnog prijevoza u Finskoj i Njemačkoj. Lokalni javni prijevoz je s nekoliko drugih sektora javnih službi podvrgnut kvazi-tržišnim reformama. Prema ideji svjetski raširenih reformi u okviru novog javnog menadžmenta, smatra se da će kvazi-tržišni aranžmani dovesti do adekvatne »vrijednosti za novac« za korisnike i građane. Cilj rada je analitički usporediti organizacijsko uređenje lokalnog javnog prijevoza i utvrditi faktore koji pridonose institucionalnom
približavanju i udaljavanju kad se primjenjuju kvazi-tržišni modeli. Koriste se bogate baze podataka za šest gradova u Finskoj i Njemačkoj da bi se analizirali neki od najvažnijih trendova i razvojnih linija za različite razine vlasti (primjerice, EU regulacija) te se donose zaključci temeljem empirijskih nalaza iz dvije navedene zemlje. Koristeći pristup institucionalne teorije, analiziraju se relevantni kvazi-tržišni aranžmani u lokalnom javnom prijevozu: monopol javnog sektora, monopol privatnog sektora i natjecateljsko prikupljanje ponuda. Rad raspravlja o različitim faktorima koji pospješuju ili otežavaju djelovanje tržišno orijentiranih struktura u lokalnom javnom prijevozu te ispituje na institucionalnoj teoriji utemeljena tumačenja zašto je, primjerice, Finska prigrlila tržišne strukture dok Njemačka pokazuje više otpora razvijanju kompeticije. Raspravlja se i o pitanjima kod kojih postoji sličnost neovisno o kontekstu dviju
zemalja.

Ključne riječi
lokalne javne službe; javni prijevoz; tržišta; kvazi-tržišta; Finska; Njemačka

Hrčak ID: 149563

URI
https://hrcak.srce.hr/149563

[engleski]

Posjeta: 384 *