hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Uloga obrazovanja u primjeni identiteta regije

Antun Šundalić

Puni tekst: hrvatski, pdf (327 KB) str. 555-574 preuzimanja: 375* citiraj
APA 6th Edition
Šundalić, A. (2014). Uloga obrazovanja u primjeni identiteta regije. Godišnjak Titius, 6-7 (6-7), 555-574. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/149728
MLA 8th Edition
Šundalić, Antun. "Uloga obrazovanja u primjeni identiteta regije." Godišnjak Titius, vol. 6-7, br. 6-7, 2014, str. 555-574. https://hrcak.srce.hr/149728. Citirano 21.01.2021.
Chicago 17th Edition
Šundalić, Antun. "Uloga obrazovanja u primjeni identiteta regije." Godišnjak Titius 6-7, br. 6-7 (2014): 555-574. https://hrcak.srce.hr/149728
Harvard
Šundalić, A. (2014). 'Uloga obrazovanja u primjeni identiteta regije', Godišnjak Titius, 6-7(6-7), str. 555-574. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/149728 (Datum pristupa: 21.01.2021.)
Vancouver
Šundalić A. Uloga obrazovanja u primjeni identiteta regije. Godišnjak Titius [Internet]. 2014 [pristupljeno 21.01.2021.];6-7(6-7):555-574. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/149728
IEEE
A. Šundalić, "Uloga obrazovanja u primjeni identiteta regije", Godišnjak Titius, vol.6-7, br. 6-7, str. 555-574, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/149728. [Citirano: 21.01.2021.]

Sažetak
Industrijalizacija je među ostalim donijela i potrebu za obrazovanjem
kao potrebu za obrazovanom radnom snagom. Na tragu prve i druge industrijske revolucije stvoreni su temelji zaživljavanju gospodarstva znanja u trećoj industrijskoj revoluciji. Uz gospodarstvo znanja razvija se i društvo znanja. Dok gospodarstvo znanja povezuje znanje, obrazovanje, inovacije i gospodarstvo te se prepoznaje kao gospodarstvo koje znanje iskorištava u proizvodnji i komercijalizaciji,
društvo znanja se prepoznaje kroz ljudske potencijale (znanje ljudi, njihove mogućnosti, zdravlje ljudi...) kao neopipljivi kapital. Društvo znanja je znanje pretvorilo u svoj ključni resurs. Fizički je kapital u uzmaku pred simboličkim te se izvor bogatstva nacija sve više traži u sustavu obrazovanja i istraživanja.Sve te promjene imale su učinak i u regiji Slavonije i Baranje. Njezina nekadašnja socio-profesionalna
struktura stanovništva se promijenila, struktura djelatnosti također.
Odnos prema obrazovanju kako mladih tako i odraslih, kroz doškolovanje, dobio je pozitivnu konotaciju. Obrazovanje je postalo egzistencijalna potreba koju takvom shvaćaju i sami studenti, što pokazuje istraživanje provedeno u siječnju 2013. na osječkom Sveučilištu. Zbog spomenutih promjena može se ustvrditi
da je obrazovanje postalo važan činitelj u izgradnji (i promjeni) identiteta regije.

Ključne riječi
društvo znanja; gospodarstvo; identitet; obrazovanje; regija

Hrčak ID: 149728

URI
https://hrcak.srce.hr/149728

Posjeta: 565 *