hrcak mascot   Srce   HID

Ljetopis socijalnog rada, Vol. 14 No. 2, 2007.

Pregledni rad

MODELI UČENJA ODRASLIH I PROFESIONALNI RAZVOJ

Vlasta Vizek-Vidović
Vesna Vlahović Štetić

Puni tekst: hrvatski, pdf (182 KB) str. 283-310 preuzimanja: 4.139* citiraj
APA 6th Edition
Vizek-Vidović, V. i Vlahović Štetić, V. (2007). MODELI UČENJA ODRASLIH I PROFESIONALNI RAZVOJ. Ljetopis socijalnog rada, 14 (2), 283-310. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/14421
MLA 8th Edition
Vizek-Vidović, Vlasta i Vesna Vlahović Štetić. "MODELI UČENJA ODRASLIH I PROFESIONALNI RAZVOJ." Ljetopis socijalnog rada, vol. 14, br. 2, 2007, str. 283-310. https://hrcak.srce.hr/14421. Citirano 16.02.2019.
Chicago 17th Edition
Vizek-Vidović, Vlasta i Vesna Vlahović Štetić. "MODELI UČENJA ODRASLIH I PROFESIONALNI RAZVOJ." Ljetopis socijalnog rada 14, br. 2 (2007): 283-310. https://hrcak.srce.hr/14421
Harvard
Vizek-Vidović, V., i Vlahović Štetić, V. (2007). 'MODELI UČENJA ODRASLIH I PROFESIONALNI RAZVOJ', Ljetopis socijalnog rada, 14(2), str. 283-310. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/14421 (Datum pristupa: 16.02.2019.)
Vancouver
Vizek-Vidović V, Vlahović Štetić V. MODELI UČENJA ODRASLIH I PROFESIONALNI RAZVOJ. Ljetopis socijalnog rada [Internet]. 2007 [pristupljeno 16.02.2019.];14(2):283-310. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/14421
IEEE
V. Vizek-Vidović i V. Vlahović Štetić, "MODELI UČENJA ODRASLIH I PROFESIONALNI RAZVOJ", Ljetopis socijalnog rada, vol.14, br. 2, str. 283-310, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/14421. [Citirano: 16.02.2019.]

Sažetak
U radu su detaljno prikazani neki modeli učenja odraslih relevantni za profesionalni razvoj. Raspravljene su razvojne perspektive u odrasloj dobi polazeći od teorije životnog raspona. U okviru tog pristupa smatra se da razvoj određen biološkim, psihološkim i sociokulturnim činiteljima u cjeloživotnoj perspektivi istodobno uključuje i rast i opadanje.
Opisana su neka obilježja kognitivnog funkcioniranja u odrasloj dobi – intelektualno funkcioniranje, pod Catellovim modelom fluidne i kristalizirane inteligencije, kvalitativne razlike u kognitivnom funkcioniranju u formalnom i postformalnom razdoblju, promjene u ekspertnosti i mudrosti te promjene u pamćenju vezane uz odraslu dob. Promjene u kognitivnom funkcioniranju u zreloj dobi rezultat su kontinuiranog učenja. U nastavku rada opisani su kognitivistički modeli učenja odraslih: procesni model obrade informacija Atkinsona i Shiffrina (1986.), model dubine obrade informacija Craika i Lockharta (1972.) i model socijalnog učenja Alberta Bandure (1978.) te je raspravljena njihova primjena u poučavanju odraslih. Osim spomenutih modela, prikazani su i modeli iskustvenog učenja: Kolbov model iskustvenog učenja (1984.), model s dvostrukom petljom Schöna i Argyrisa (1996.) te model refleksivnog učenja s višestrukim petljama (Cowan, 1993.). Opisana je i primjena ovih modela u poučavanju odraslih.

Ključne riječi
razvoj i učenje u odrasloj dob; , teorija životnog raspona; model obrade informacija; model iskustvenog učenja

Hrčak ID: 14421

URI
https://hrcak.srce.hr/14421

[engleski]

Posjeta: 7.937 *