hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.17018/portal.2015.2

Nepoznata slikarska radionica 14. stoljeća i deatribucija Matka Junčića i Ivana Ugrinovića

Katarina Alamat Kusijanović ; Hrvatski restauratorski zavod, Restauratorski odjel Dubrovnik, Dubrovnik, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (5 MB) str. 23-39 preuzimanja: 251* citiraj
APA 6th Edition
Alamat Kusijanović, K. (2015). Nepoznata slikarska radionica 14. stoljeća i deatribucija Matka Junčića i Ivana Ugrinovića. Portal, (6.), 23-39. https://doi.org/10.17018/portal.2015.2
MLA 8th Edition
Alamat Kusijanović, Katarina. "Nepoznata slikarska radionica 14. stoljeća i deatribucija Matka Junčića i Ivana Ugrinovića." Portal, vol. , br. 6., 2015, str. 23-39. https://doi.org/10.17018/portal.2015.2. Citirano 19.08.2019.
Chicago 17th Edition
Alamat Kusijanović, Katarina. "Nepoznata slikarska radionica 14. stoljeća i deatribucija Matka Junčića i Ivana Ugrinovića." Portal , br. 6. (2015): 23-39. https://doi.org/10.17018/portal.2015.2
Harvard
Alamat Kusijanović, K. (2015). 'Nepoznata slikarska radionica 14. stoljeća i deatribucija Matka Junčića i Ivana Ugrinovića', Portal, (6.), str. 23-39. https://doi.org/10.17018/portal.2015.2
Vancouver
Alamat Kusijanović K. Nepoznata slikarska radionica 14. stoljeća i deatribucija Matka Junčića i Ivana Ugrinovića. Portal [Internet]. 2015 [pristupljeno 19.08.2019.];(6.):23-39. https://doi.org/10.17018/portal.2015.2
IEEE
K. Alamat Kusijanović, "Nepoznata slikarska radionica 14. stoljeća i deatribucija Matka Junčića i Ivana Ugrinovića", Portal, vol., br. 6., str. 23-39, 2015. [Online]. https://doi.org/10.17018/portal.2015.2
Puni tekst: engleski, pdf (5 MB) str. 40-40 preuzimanja: 159* citiraj
APA 6th Edition
Alamat Kusijanović, K. (2015). An Unknown 14th–Century Painter’s Workshop and the De–Attribution of Matko Junčić and Ivan Ugrinović. Portal, (6.), 40-40. https://doi.org/10.17018/portal.2015.2
MLA 8th Edition
Alamat Kusijanović, Katarina. "An Unknown 14th–Century Painter’s Workshop and the De–Attribution of Matko Junčić and Ivan Ugrinović." Portal, vol. , br. 6., 2015, str. 40-40. https://doi.org/10.17018/portal.2015.2. Citirano 19.08.2019.
Chicago 17th Edition
Alamat Kusijanović, Katarina. "An Unknown 14th–Century Painter’s Workshop and the De–Attribution of Matko Junčić and Ivan Ugrinović." Portal , br. 6. (2015): 40-40. https://doi.org/10.17018/portal.2015.2
Harvard
Alamat Kusijanović, K. (2015). 'An Unknown 14th–Century Painter’s Workshop and the De–Attribution of Matko Junčić and Ivan Ugrinović', Portal, (6.), str. 40-40. https://doi.org/10.17018/portal.2015.2
Vancouver
Alamat Kusijanović K. An Unknown 14th–Century Painter’s Workshop and the De–Attribution of Matko Junčić and Ivan Ugrinović. Portal [Internet]. 2015 [pristupljeno 19.08.2019.];(6.):40-40. https://doi.org/10.17018/portal.2015.2
IEEE
K. Alamat Kusijanović, "An Unknown 14th–Century Painter’s Workshop and the De–Attribution of Matko Junčić and Ivan Ugrinović", Portal, vol., br. 6., str. 40-40, 2015. [Online]. https://doi.org/10.17018/portal.2015.2

Sažetak
Dva poliptiha datirana u sredinu petnaestog stoljeća, Ugrinovićev s otoka Koločepa iz 1434. i Junčićev s otoka Lopuda iz 1452., opisuju se kao zakašnjeli odjek venecijanskog trecenta, poglavito Paola i Lorenza Veneziana. Na osnovi toga razvila se teorija o trajanju trečentističke tradicije u dubrovačkom slikarstvu ili takozvanog retardiranog oblika slikarskog izričaja. Istraživanja provedena tijekom recentne restauracije dovela su postojeću atribuciju u pitanje i otvorila mjesto tezi o postojanju jedne do sada nepoznate radionice u Dubrovniku u drugoj polovici 14. stoljeća. Uz specifičnosti vidljive u načinu oslikavanja, rezbarenju okvira, upotrebi i vrsti alatki za pozlatu, primjenjivan je i mjerni sustav svojstven Veneciji, a ne onaj dubrovački, u upotrebi od 15. stoljeća, koji je i izrijekom naveden u narudžbi iz 1452., temeljem koje je lopudski poliptih ponajviše i atribuiran Matku Junčiću. Spomenuti restauratorski zahvat obavljen je na dijelovima poliptiha s Lopuda i dakako da se zaključci izvedeni iz materijalnih analiza izravno odnose upravo na to djelo. No uključivanje koločepskog oltara u iznesene teze ne temelji se tek na zaključivanju po analogiji. Relevantna arhivska građa potkrijepljena metrološkom analizom govori u prilog opravdanosti deatribucije koločepskog djela, kao i onog s Lopuda.

Ključne riječi
poliptih; Paolo Veneziano; Lopud; Koločep; Ivan Ugrinović; Matko Junčić; 14. stoljeće; slikarska radionica

Hrčak ID: 149919

URI
https://hrcak.srce.hr/149919

[engleski]

Posjeta: 643 *