hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Derivacija klasičnih modela u modernoj umjetnosti: primjeri monumentalizma u spomeničkoj plastici Ivana Meštrovića

Barbara Vujanović ; Muzeji Ivana Meštrovića – Atelijer Meštrović, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (684 KB) str. 153-170 preuzimanja: 355* citiraj
APA 6th Edition
Vujanović, B. (2015). Derivacija klasičnih modela u modernoj umjetnosti: primjeri monumentalizma u spomeničkoj plastici Ivana Meštrovića. Adrias, (21), 153-170. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/149989
MLA 8th Edition
Vujanović, Barbara. "Derivacija klasičnih modela u modernoj umjetnosti: primjeri monumentalizma u spomeničkoj plastici Ivana Meštrovića." Adrias, vol. , br. 21, 2015, str. 153-170. https://hrcak.srce.hr/149989. Citirano 22.10.2019.
Chicago 17th Edition
Vujanović, Barbara. "Derivacija klasičnih modela u modernoj umjetnosti: primjeri monumentalizma u spomeničkoj plastici Ivana Meštrovića." Adrias , br. 21 (2015): 153-170. https://hrcak.srce.hr/149989
Harvard
Vujanović, B. (2015). 'Derivacija klasičnih modela u modernoj umjetnosti: primjeri monumentalizma u spomeničkoj plastici Ivana Meštrovića', Adrias, (21), str. 153-170. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/149989 (Datum pristupa: 22.10.2019.)
Vancouver
Vujanović B. Derivacija klasičnih modela u modernoj umjetnosti: primjeri monumentalizma u spomeničkoj plastici Ivana Meštrovića. Adrias [Internet]. 2015 [pristupljeno 22.10.2019.];(21):153-170. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/149989
IEEE
B. Vujanović, "Derivacija klasičnih modela u modernoj umjetnosti: primjeri monumentalizma u spomeničkoj plastici Ivana Meštrovića", Adrias, vol., br. 21, str. 153-170, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/149989. [Citirano: 22.10.2019.]

Sažetak
Statuomanija – naglašena potreba za komemorativnim spomenicima – svoj vrhunac u Europi te sjevernoj Americi doživljava u razdoblju od 1870. do 1914. godine. Iznimka su, međutim, ratni spomenici i spomenici velikanima, koji niču nakon Velikog rata poslije kojeg su nastale nove nacionalne države. Ivan Meštrović se dvadesetih i tridesetih godina svojim kiparskim i arhitektonskim ostvarenjima apsolutno uklapa u europski okvir međuratnog neoklasicizma. Ivan Meštrović podlogu za paradigmu monumentalizma, koja se u spomeničkim projektima očituje u njihovim oblikovnim karakteristikama, dimenzijama i smještaju u prostoru, pronalazi u klasičnim motivima, antičkim kiparskim temama, derivacijama klasičnih kompozicijskih rješenja i arhitektonskih elemenata. Mahom neostvarenim rješenjima za ambijent pojedinih spomenika (Bukurešt, Varšava), Meštrović se približava suvremenim tendencijama arhitekture i urbanizma dvadesetih i tridesetih godina prošlog stoljeća koje su u klasici prepoznavale potvrdu društvenog reda te mogućnost idealne propagande snage nacije i njezine ideologije.

Ključne riječi
Ivan Meštrović; monumentalizam; neoklasicizam; art déco; konjanički spomenik; Viktorija

Hrčak ID: 149989

URI
https://hrcak.srce.hr/149989

[engleski]

Posjeta: 536 *