hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Povezanost socijalnih vještina i problema u ponašanju kod djece oštećenog vida

Tina Runjić ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Ante Bilić Prcić ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Sonja Alimović

Puni tekst: engleski, pdf (359 KB) str. 64-76 preuzimanja: 1.806* citiraj
APA 6th Edition
Runjić, T., Bilić Prcić, A. i Alimović, S. (2015). The Relationship Between Social Skills and Behavioral Problems in Children With Visual Impairment. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 51 (2), 64-76. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/150125
MLA 8th Edition
Runjić, Tina, et al. "The Relationship Between Social Skills and Behavioral Problems in Children With Visual Impairment." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 51, br. 2, 2015, str. 64-76. https://hrcak.srce.hr/150125. Citirano 09.12.2019.
Chicago 17th Edition
Runjić, Tina, Ante Bilić Prcić i Sonja Alimović. "The Relationship Between Social Skills and Behavioral Problems in Children With Visual Impairment." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 51, br. 2 (2015): 64-76. https://hrcak.srce.hr/150125
Harvard
Runjić, T., Bilić Prcić, A., i Alimović, S. (2015). 'The Relationship Between Social Skills and Behavioral Problems in Children With Visual Impairment', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 51(2), str. 64-76. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/150125 (Datum pristupa: 09.12.2019.)
Vancouver
Runjić T, Bilić Prcić A, Alimović S. The Relationship Between Social Skills and Behavioral Problems in Children With Visual Impairment. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2015 [pristupljeno 09.12.2019.];51(2):64-76. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/150125
IEEE
T. Runjić, A. Bilić Prcić i S. Alimović, "The Relationship Between Social Skills and Behavioral Problems in Children With Visual Impairment", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.51, br. 2, str. 64-76, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/150125. [Citirano: 09.12.2019.]

Sažetak
Socijalne vještine i problemi u ponašanju povezani su. Djeca koja imaju slabije razvijene socijalne vještine redovito manifestiraju neki od oblika problema u ponašanju. Slabije socijalne vještine kao i problemi u ponašanju negativno utječu na psihosocijalno funkcioniranje i na akademska postignuća. Djeca oštećenog vida, zbog samog oštećenja ali i zbog nedovoljnih i nepovoljnih socijalnih iskustava, često imaju poteškoće u socijalnom funkcioniranju, koje ostaju prisutne tijekom cijelog života. Od problema u ponašanju u ove djece najčešće se javljaju socijalna povučenost i agresija.
Cilj ovog rada bio je ispitati povezanost socijalnih vještina i problema u ponašanju djece oštećena vida.
Ispitivanjem su obuhvaćeni roditelji tridesetdevetoro (N=39) djece oštećenog vida kronološke dobi od13 do 17 godina. Djeca su pohađala redovne osnovne škole u RH i specijaliziranu ustanovu za odgoj, obrazovanje i rehabilitaciju učenika oštećenog vida.
Podatci su prikupljeni primjenom instrumenta SSRS – Social Skills Rating System (gresham i Elliot, 1990.) a obrađeni su kvazikanoničkom korelacijskom analizom pomoću programa ROBKAN.
Podatci dobiveni istraživanjem potvrđuju povezanost socijalnih vještina i problema u ponašanju kod djece oštećena vida. Djeca oštećenog vida koja imaju slabije socijalne vještine manifestiraju veći broj problema u ponašanju. Osobito je ta povezanost vidljiva u području odgovornosti i kooperativnosti: odgovornija i kooperativnija djeca manifestiraju značajno manji broj problema u ponašanju.

Ključne riječi
socijalne vještine; poremećaji u ponašanju; djeca oštećena vida; kooperativnost; odgovornost

Hrčak ID: 150125

URI
https://hrcak.srce.hr/150125

[engleski]

Posjeta: 2.443 *