hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Stavovi nastavnika prema inkluziji djece s posebnim potrebama u osnovne i srednje škole

Majda Schmidt ; Faculty of Education, University of Maribor, Slovenia
Ksenija Vrhovnik ; Faculty of Education, University of Maribor, Slovenia

Puni tekst: engleski, pdf (368 KB) str. 16-30 preuzimanja: 9.601* citiraj
APA 6th Edition
Schmidt, M. i Vrhovnik, K. (2015). Attitudes of Teachers Towards the Inclusion of Children With Special Needs in Primary and Secondary Schools. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 51 (2), 16-30. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/150108
MLA 8th Edition
Schmidt, Majda i Ksenija Vrhovnik. "Attitudes of Teachers Towards the Inclusion of Children With Special Needs in Primary and Secondary Schools." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 51, br. 2, 2015, str. 16-30. https://hrcak.srce.hr/150108. Citirano 14.12.2019.
Chicago 17th Edition
Schmidt, Majda i Ksenija Vrhovnik. "Attitudes of Teachers Towards the Inclusion of Children With Special Needs in Primary and Secondary Schools." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 51, br. 2 (2015): 16-30. https://hrcak.srce.hr/150108
Harvard
Schmidt, M., i Vrhovnik, K. (2015). 'Attitudes of Teachers Towards the Inclusion of Children With Special Needs in Primary and Secondary Schools', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 51(2), str. 16-30. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/150108 (Datum pristupa: 14.12.2019.)
Vancouver
Schmidt M, Vrhovnik K. Attitudes of Teachers Towards the Inclusion of Children With Special Needs in Primary and Secondary Schools. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2015 [pristupljeno 14.12.2019.];51(2):16-30. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/150108
IEEE
M. Schmidt i K. Vrhovnik, "Attitudes of Teachers Towards the Inclusion of Children With Special Needs in Primary and Secondary Schools", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.51, br. 2, str. 16-30, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/150108. [Citirano: 14.12.2019.]

Sažetak
Mnogi istraživači naglašavaju da su stavovi nastavnika presudnan čimbenik uspješne inkluzije učenika s posebnim potrebama. U ovom istraživanju analizirani su stavovi nastavnika osnovnih i srednjih škola prema inkluziji ovih učenika u odnosu na vrstu škole, dob nastavnika, broj učenika s posebnim potrebama u razredu i nastavnikovih usvojenih vještina za rad s učenicima s posebnim potrebama. U istraživanju je korišten upitnik nastao na temelju ranije korištenih dvaju upitnika: Upitnika o stavovima pprema integraciji te Upitnika o stresu i nošenju sa stresom kod nastavnika. Nastavnici iz srednjih škola pokazali su pozitivnije stavove prema učenicima s posebnim potrebama od njihovih kolega u osnovnim školama, kao i prema poučavanju i prilagodbama u odnosu na učenike s posebnim potrebama, kao i psihofizičkom opterećenju povezanom s ovakvim radom. Najmlađa skupina nastavnika, oni u dobi između 20 i 30 godina, pokazala je višu razinu slaganja glede pružanja adekvatne podrške učenicima. Nastavnici koji su u odjeljenju imalimnaji broj učenika s posebnim potrebama (do 2 učenika) iskazali su višu razinu podrške učenicima s posebnim potrebama od ostalih skupina nastavnika. Nastavnici koji nisu imali edukaciju o učenicima s posebnim potrebama, usporedbi s kolegama koji su imali, pokazali su nižu razinu slaganja u odnosu na podršku i pomoć u odgojno- obrazovnom radu s učenicima s posebnim potrebama.

Ključne riječi
osnovna i srednja škola; stavovi nastavnika; učenici s posebnim potrebama; dob nastavnika

Hrčak ID: 150108

URI
https://hrcak.srce.hr/150108

[engleski]

Posjeta: 10.958 *