hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Samoprocjena znanja učenika osnovnih škola, nastavnika i ravnatelja o drogama i pitanjima vezanim uz droge

Andreja Hočevar ; Faculty of Arts, Department of Educational Sciences,University of Ljubljana, Slovenia
Jasna Mažgon ; Faculty of Arts, Department of Educational Sciences,University of Ljubljana, Slovenia
Mojca Kovač Šebart ; Faculty of Arts, Department of Educational Sciences,University of Ljubljana, Slovenia

Puni tekst: engleski, pdf (323 KB) str. 31-40 preuzimanja: 321* citiraj
APA 6th Edition
Hočevar, A., Mažgon, J. i Kovač Šebart, M. (2015). Perceived Knowledge of Slovenian Elementary School Students, Teachers, and Head Teachers about Drug Issues. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 51 (2), 31-40. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/150112
MLA 8th Edition
Hočevar, Andreja, et al. "Perceived Knowledge of Slovenian Elementary School Students, Teachers, and Head Teachers about Drug Issues." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 51, br. 2, 2015, str. 31-40. https://hrcak.srce.hr/150112. Citirano 09.12.2019.
Chicago 17th Edition
Hočevar, Andreja, Jasna Mažgon i Mojca Kovač Šebart. "Perceived Knowledge of Slovenian Elementary School Students, Teachers, and Head Teachers about Drug Issues." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 51, br. 2 (2015): 31-40. https://hrcak.srce.hr/150112
Harvard
Hočevar, A., Mažgon, J., i Kovač Šebart, M. (2015). 'Perceived Knowledge of Slovenian Elementary School Students, Teachers, and Head Teachers about Drug Issues', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 51(2), str. 31-40. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/150112 (Datum pristupa: 09.12.2019.)
Vancouver
Hočevar A, Mažgon J, Kovač Šebart M. Perceived Knowledge of Slovenian Elementary School Students, Teachers, and Head Teachers about Drug Issues. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2015 [pristupljeno 09.12.2019.];51(2):31-40. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/150112
IEEE
A. Hočevar, J. Mažgon i M. Kovač Šebart, "Perceived Knowledge of Slovenian Elementary School Students, Teachers, and Head Teachers about Drug Issues", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.51, br. 2, str. 31-40, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/150112. [Citirano: 09.12.2019.]

Sažetak
Na reprezentativnom uzorku učenika (n=1527), nastavnika (n= 163) i ravnatelja (n=60) osnovnih škola, istražili smo kako oni procjenjuju svoje znanje o drogama, prevenciji, konzumaciji i zlouporabi droga. Podaci koji su prikupljeni slični su podacima istraživanja provedenog u Sjevernoj Irskoj pod nazivom ‘Droge: što mladi ljudi znaju’ (1998).
U ovom istraživanju, učenici, nastavnici i ravnatelji navode da učenici najviše znanja o konzumaciji i zlouporabi droga stječu u školi, posebno od nastavnika i stručnih suradnika. Međutim, veliki broj sudionika smatra da to nije dovoljno. Gotovo polovica nastavnika osnovnih škola u Sloveniji (46.5%) vjeruje da pojedinačni nastavni planovi i programi predmeta (kurikulumi) ne sadrže dovoljno ciljeva i didaktičkih preporuka koje se bave pitanjima droga. Nadalje, rezultati inozemnih istraživanja pokazuju da, tijekom svojeg preddiplomskog obrazovanja, nastavnici ne stječu dovoljno znanja o pitanjima vezanim u droge (Allot i Paxton, 2000). Stoga ne čudi da je 61.5% nastavnika slovenskih osnovnih škola izrazilo potrebu za dodatnim edukacijama u ovom području.

Ključne riječi
droge; prevencija konzumacije droga; znanje o drogama; kurikulumi; nastavnici

Hrčak ID: 150112

URI
https://hrcak.srce.hr/150112

[engleski]

Posjeta: 661 *