hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

POTROŠAČI U SLOVENIJI I OGLAŠAVANJE LIJEKOVA BEZ RECEPTA

Malči Grivec ; Visoka škola za upravljanje i poslovanje Novo mesto, Slovenija

Puni tekst: engleski, pdf (708 KB) str. 169-184 preuzimanja: 403* citiraj
APA 6th Edition
Grivec, M. (2015). CONSUMERS IN SLOVENIA AND ADVERTISING OF NON-PRESCRIPTION MEDICINES. Informatologia, 48 (3-4), 169-184. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/151673
MLA 8th Edition
Grivec, Malči. "CONSUMERS IN SLOVENIA AND ADVERTISING OF NON-PRESCRIPTION MEDICINES." Informatologia, vol. 48, br. 3-4, 2015, str. 169-184. https://hrcak.srce.hr/151673. Citirano 05.03.2021.
Chicago 17th Edition
Grivec, Malči. "CONSUMERS IN SLOVENIA AND ADVERTISING OF NON-PRESCRIPTION MEDICINES." Informatologia 48, br. 3-4 (2015): 169-184. https://hrcak.srce.hr/151673
Harvard
Grivec, M. (2015). 'CONSUMERS IN SLOVENIA AND ADVERTISING OF NON-PRESCRIPTION MEDICINES', Informatologia, 48(3-4), str. 169-184. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/151673 (Datum pristupa: 05.03.2021.)
Vancouver
Grivec M. CONSUMERS IN SLOVENIA AND ADVERTISING OF NON-PRESCRIPTION MEDICINES. Informatologia [Internet]. 2015 [pristupljeno 05.03.2021.];48(3-4):169-184. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/151673
IEEE
M. Grivec, "CONSUMERS IN SLOVENIA AND ADVERTISING OF NON-PRESCRIPTION MEDICINES", Informatologia, vol.48, br. 3-4, str. 169-184, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/151673. [Citirano: 05.03.2021.]

Sažetak
Suvremeno informacijsko društvo omogućava potrošaču da u bilo koje vrijeme zatražiti bilo kakve informacije, pri tome može biti kvaliteta informacija upitna. Također, internet i televizija zamagljuju granice oglašavanja. Dakle, potrošač može biti suočen s oglasima za proizvode i usluge bilo koje zemlje, bez obzira na nacionalna ograničenja. Navedene činjenice su posebno problematične kad je područje lijekova u pitanju. Farmaceutske tvrtke godišnje na oglašavanje lijekova posvete više i više resursa. Slovenija u tome nije iznimka. U Sloveniji je oglašavanje lijekova regulirano. Taj trenutak su u Sloveniji krajnjim potrošačima oglašeni samo lijekovi bez recepta, a o lijekovima na recept može se obavijestiti samo stručnu javnost, odnosno osobe koje su ovlaštene propisivati ili dostaviti lijekove. Takav aranžman je u većini svijeta, jedine iznimke su Sjedinjene Države Amerike i Novi Zeland, gdje je dopušteno i oglašavanje lijekova na recept. U ovom radu ukratko predstavljamo koncept marketinške komunikacije, a najveći naglasak stavljen je na oglašavanje. U nastavku donosimo pravila o oglašavanju lijekova u svijetu i u Sloveniji i analiziramo izdatak za oglašavanje lijekova. U posljednjem dijelu rada predstavljeni su rezultati istraživanja u Sloveniji kroz koje smo ispitali u kojoj mjeri potrošači vjeruju informacijama u oglasima za lijekove. Također smo proučavali stavove potrošača i liječnika na oglašavanje u cjelini te njihov odnos prema oglašavanju lijekova bez recepta. Pri tome, bili smo posebno zainteresirani da li se stav prema ovoj vrsti oglašavanja među potrošačima i liječnika razlikuju.

Ključne riječi
marketinška komunikacija; oglašavanje; oglašavanje medicinskih proizvoda; Slovenija

Hrčak ID: 151673

URI
https://hrcak.srce.hr/151673

[engleski]

Posjeta: 737 *