Skoči na glavni sadržaj

Izlaganje sa skupa

Identiteti i budućnost medija?

Danijela Pantić Conić orcid id orcid.org/0000-0003-0596-977X ; Prva Srpska Televizija


Puni tekst: hrvatski pdf 303 Kb

str. 896-901

preuzimanja: 894

citiraj


Sažetak

Identitet, informacija i vreme predstavljaju tri oblasti koje su u stalnoj interakciji i medijskoj eksploataciji. Veoma su promenljive u odnosu na korisnike i prilagodljive svim medijima. Identiteti se kreiraju, kupuju, konzumiraju i iznova stvaraju. Model društveno prihvatljivog identiteta pojedinca danas se oslanja uglavnom na vrednosti kapitalističkog društva: moć, novac, robne marke i potrošnju, ali i njegovu kratkotrajnost. Uloga medija u ovom slučaju je višestruka; oni ne samo da stvaraju identitete razmenom informacija, već svojim sadržajima izazivaju stalnu potražnju za novim identitetima i omogućuju njihovo lako uklapanje u nove sisteme vrednosti. Sloboda preuzimanja više identiteta prihvaćena je na društvenim mrežama, gde se istovremeno može koristiti više različitih profila, dok ostali mediji iznova grade modele za identifikaciju.

Ključne riječi

mediji; identitet; moda; potrošnja; robna marka

Hrčak ID:

151815

URI

https://hrcak.srce.hr/151815

Datum izdavanja:

1.5.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.922 *