hrcak mascot   Srce   HID

Croatian Journal of Education : Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, Vol.17 No.4 Prosinac 2015.

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1434

Determinante matematičkog samopoimanja: Analiza rodnih univerzalnosti i specifičnosti

Jelena Matić ; Centre for Educational Research and Development, Institute for Social Research in Zagreb
Iris Marušić ; Centre for Educational Research and Development, Institute for Social Research in Zagreb
Branislava Baranović ; Centre for Educational Research and Development, Institute for Social Research in Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (324 KB) str. 1103-1129 preuzimanja: 133* citiraj
APA 6th Edition
Matić, J., Marušić, I. i Baranović, B. (2015). Determinante matematičkog samopoimanja: Analiza rodnih univerzalnosti i specifičnosti. Croatian Journal of Education, 17 (4), 1103-1129. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1434
MLA 8th Edition
Matić, Jelena, et al. "Determinante matematičkog samopoimanja: Analiza rodnih univerzalnosti i specifičnosti." Croatian Journal of Education, vol. 17, br. 4, 2015, str. 1103-1129. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1434. Citirano 24.09.2018.
Chicago 17th Edition
Matić, Jelena, Iris Marušić i Branislava Baranović. "Determinante matematičkog samopoimanja: Analiza rodnih univerzalnosti i specifičnosti." Croatian Journal of Education 17, br. 4 (2015): 1103-1129. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1434
Harvard
Matić, J., Marušić, I., i Baranović, B. (2015). 'Determinante matematičkog samopoimanja: Analiza rodnih univerzalnosti i specifičnosti', Croatian Journal of Education, 17(4), str. 1103-1129. doi: https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1434
Vancouver
Matić J, Marušić I, Baranović B. Determinante matematičkog samopoimanja: Analiza rodnih univerzalnosti i specifičnosti. Croatian Journal of Education [Internet]. 28.12.2015. [pristupljeno 24.09.2018.];17(4):1103-1129. doi: https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1434
IEEE
J. Matić, I. Marušić i B. Baranović, "Determinante matematičkog samopoimanja: Analiza rodnih univerzalnosti i specifičnosti", Croatian Journal of Education, vol.17, br. 4, str. 1103-1129, prosinac 2015. [Online]. doi: https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1434
Puni tekst: engleski, pdf (324 KB) str. 1103-1129 preuzimanja: 167* citiraj
APA 6th Edition
Matić, J., Marušić, I. i Baranović, B. (2015). Determinants of Students' Mathematics Self-Concept: Analysis of Gender Universalities and Specificities. Croatian Journal of Education, 17 (4), 1103-1129. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1434
MLA 8th Edition
Matić, Jelena, et al. "Determinants of Students' Mathematics Self-Concept: Analysis of Gender Universalities and Specificities." Croatian Journal of Education, vol. 17, br. 4, 2015, str. 1103-1129. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1434. Citirano 24.09.2018.
Chicago 17th Edition
Matić, Jelena, Iris Marušić i Branislava Baranović. "Determinants of Students' Mathematics Self-Concept: Analysis of Gender Universalities and Specificities." Croatian Journal of Education 17, br. 4 (2015): 1103-1129. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1434
Harvard
Matić, J., Marušić, I., i Baranović, B. (2015). 'Determinants of Students' Mathematics Self-Concept: Analysis of Gender Universalities and Specificities', Croatian Journal of Education, 17(4), str. 1103-1129. doi: https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1434
Vancouver
Matić J, Marušić I, Baranović B. Determinants of Students' Mathematics Self-Concept: Analysis of Gender Universalities and Specificities. Croatian Journal of Education [Internet]. 28.12.2015. [pristupljeno 24.09.2018.];17(4):1103-1129. doi: https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1434
IEEE
J. Matić, I. Marušić i B. Baranović, "Determinants of Students' Mathematics Self-Concept: Analysis of Gender Universalities and Specificities", Croatian Journal of Education, vol.17, br. 4, str. 1103-1129, prosinac 2015. [Online]. doi: https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1434

Sažetak
Cilj istraživanja bio je razmotriti ulogu koju u objašnjenju matematičkog samopoimanja, osim uspjeha u matematici, imaju osobine ličnosti, matematička anksioznost, stereotipi o matematici kao muškom području i percepcija uloge i ponašanja nastavnika matematike. Istraživanje je provedeno na uzorku od 511 učenika 8. razreda iz 36 osnovnih škola u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji. Analiza doprinosa spomenutih prediktora napravljena je na rodno odijeljenim uzorcima. Hijerarhijskim regresijskim analizama utvrđeni su pojedinačni doprinosi varijabli i ukupni doprinos prediktora objašnjenju varijance matematičkog samopoimanja učenika (R = 0.63) i učenica (R = 0.72). Uspjeh u matematici najsnažnija je odrednica matematičkog samopoimanja obiju rodnih skupina. Ličnost, točnije, savjesnost rodno je specifična determinanta koja doprinosi objašnjenju varijance matematičkog samopoimanja učenica, ali ne i učenika. Obrnuto vrijedi za stereotipe o matematici koji su se pokazali rodno specifičnom determinantom samopoimanja učenika. Strah od matematike, percepcija uloge i ponašanja nastavnika rodno su univerzalne odrednice. Rezultati mogu doprinijeti utemeljenom planiranju i primjeni univerzalnih i specifičnih intervencija za poboljšanje matematičkog samopoimanja učenica i učenika.

Ključne riječi
ličnost; matematička slika o sebi; rodne razlike; strah od matematike

Hrčak ID: 151229

URI
https://hrcak.srce.hr/151229

[engleski]

Posjeta: 502 *