hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1413

Utjecaj diferencijacijskog modela u nastavi matematike na postignuća učenika s obzirom na vanjsko i unutarnje vrednovanje znanja

Zlatan Magajna ; Faculty of Education, University of Ljubljana
Milena Valenčič Zuljan ; Faculty of Education, University of Ljubljana
Amalija Žakelj ; National Education Institute of the Republic of Slovenia

Puni tekst: hrvatski, pdf (337 KB) str. 1159-1187 preuzimanja: 188* citiraj
APA 6th Edition
Magajna, Z., Valenčič Zuljan, M. i Žakelj, A. (2015). Utjecaj diferencijacijskog modela u nastavi matematike na postignuća učenika s obzirom na vanjsko i unutarnje vrednovanje znanja. Croatian Journal of Education, 17 (4), 1159-1187. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1413
MLA 8th Edition
Magajna, Zlatan, et al. "Utjecaj diferencijacijskog modela u nastavi matematike na postignuća učenika s obzirom na vanjsko i unutarnje vrednovanje znanja." Croatian Journal of Education, vol. 17, br. 4, 2015, str. 1159-1187. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1413. Citirano 18.11.2019.
Chicago 17th Edition
Magajna, Zlatan, Milena Valenčič Zuljan i Amalija Žakelj. "Utjecaj diferencijacijskog modela u nastavi matematike na postignuća učenika s obzirom na vanjsko i unutarnje vrednovanje znanja." Croatian Journal of Education 17, br. 4 (2015): 1159-1187. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1413
Harvard
Magajna, Z., Valenčič Zuljan, M., i Žakelj, A. (2015). 'Utjecaj diferencijacijskog modela u nastavi matematike na postignuća učenika s obzirom na vanjsko i unutarnje vrednovanje znanja', Croatian Journal of Education, 17(4), str. 1159-1187. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1413
Vancouver
Magajna Z, Valenčič Zuljan M, Žakelj A. Utjecaj diferencijacijskog modela u nastavi matematike na postignuća učenika s obzirom na vanjsko i unutarnje vrednovanje znanja. Croatian Journal of Education [Internet]. 2015 [pristupljeno 18.11.2019.];17(4):1159-1187. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1413
IEEE
Z. Magajna, M. Valenčič Zuljan i A. Žakelj, "Utjecaj diferencijacijskog modela u nastavi matematike na postignuća učenika s obzirom na vanjsko i unutarnje vrednovanje znanja", Croatian Journal of Education, vol.17, br. 4, str. 1159-1187, 2015. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1413
Puni tekst: engleski, pdf (337 KB) str. 1159-1187 preuzimanja: 151* citiraj
APA 6th Edition
Magajna, Z., Valenčič Zuljan, M. i Žakelj, A. (2015). The Impact of Differentiation Model in Mathematics on Learner Achievements Obtained from the External and Internal Assessment of Knowledge. Croatian Journal of Education, 17 (4), 1159-1187. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1413
MLA 8th Edition
Magajna, Zlatan, et al. "The Impact of Differentiation Model in Mathematics on Learner Achievements Obtained from the External and Internal Assessment of Knowledge." Croatian Journal of Education, vol. 17, br. 4, 2015, str. 1159-1187. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1413. Citirano 18.11.2019.
Chicago 17th Edition
Magajna, Zlatan, Milena Valenčič Zuljan i Amalija Žakelj. "The Impact of Differentiation Model in Mathematics on Learner Achievements Obtained from the External and Internal Assessment of Knowledge." Croatian Journal of Education 17, br. 4 (2015): 1159-1187. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1413
Harvard
Magajna, Z., Valenčič Zuljan, M., i Žakelj, A. (2015). 'The Impact of Differentiation Model in Mathematics on Learner Achievements Obtained from the External and Internal Assessment of Knowledge', Croatian Journal of Education, 17(4), str. 1159-1187. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1413
Vancouver
Magajna Z, Valenčič Zuljan M, Žakelj A. The Impact of Differentiation Model in Mathematics on Learner Achievements Obtained from the External and Internal Assessment of Knowledge. Croatian Journal of Education [Internet]. 2015 [pristupljeno 18.11.2019.];17(4):1159-1187. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1413
IEEE
Z. Magajna, M. Valenčič Zuljan i A. Žakelj, "The Impact of Differentiation Model in Mathematics on Learner Achievements Obtained from the External and Internal Assessment of Knowledge", Croatian Journal of Education, vol.17, br. 4, str. 1159-1187, 2015. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1413

Sažetak
Predstavljamo istraživanje u kojem razmatramo razlikuju li se značajno učenici koji su imali nastavu matematike u devetom razredu osnovne škole u heterogenim grupama po svojim postignućima, određenim vanjskim i internim vrednovanjem znanja, od učenika u homogenim grupama. Pri vanjskom vrednovanju nisu zabilježene statistički značajne razlike u slučaju prosječnih postignuća. No, interno je vrednovanje znanja učenika u homogenim grupama u prosjeku ukazalo na statistički značajno veća postignuća u usporedbi s učenicima u heterogenim grupama. Analiza kovarijance provedena po razinama za učenike u homogenim i heterogenim grupama pokazala je da su učenici koji su, poslije inicijalnog vrednovanja u svojim školama, našli mjesto u donjoj ili srednjoj trećini, relativno bolje napredovali u heterogenim grupama pri finalnom vanjskom vrednovanju. Učenici koji su se, prema uspjehu iz matematike, našli u gornjoj trećini u svojim školama, nisu pokazali nikakve razlike u tome smislu. Interno je vrednovanje znanja pokazalo da su učenici koji su se u svojim školama, poslije inicijalnog vanjskog vrednovanja, našli u srednjoj ili gornjoj trećini pri finalnom vrednovanju, relativno bolje napredovali u homogenim grupama. Učenici koji su pripadali donjoj trećini poslije inicijalnog vanjskog vrednovanja u svojim školama, nisu pokazali nikakve razlike u tome pogledu.

Ključne riječi
podjela učenika u grupe; individualizacija i diferencijacija; unutarnje vrednovanje znanja; vanjsko vrednovanje znanja; matematika

Hrčak ID: 151227

URI
https://hrcak.srce.hr/151227

[engleski]

Posjeta: 597 *