hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1433

Primjena imerzivne metode na likovno izražavanje učenika u nastavi likovne kulture

Sonja Vuk ; The Academy of Fine Arts, University of Zagreb
Tonka Tacol ; Pedagogical Faculty, University of Ljubljana
Janez Vogrinc ; Pedagogical Faculty, University of Ljubljana

Puni tekst: hrvatski, pdf (643 KB) str. 1189-1218 preuzimanja: 205* citiraj
APA 6th Edition
Vuk, S., Tacol, T. i Vogrinc, J. (2015). Primjena imerzivne metode na likovno izražavanje učenika u nastavi likovne kulture. Croatian Journal of Education, 17 (4), 1189-1218. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1433
MLA 8th Edition
Vuk, Sonja, et al. "Primjena imerzivne metode na likovno izražavanje učenika u nastavi likovne kulture." Croatian Journal of Education, vol. 17, br. 4, 2015, str. 1189-1218. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1433. Citirano 14.11.2019.
Chicago 17th Edition
Vuk, Sonja, Tonka Tacol i Janez Vogrinc. "Primjena imerzivne metode na likovno izražavanje učenika u nastavi likovne kulture." Croatian Journal of Education 17, br. 4 (2015): 1189-1218. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1433
Harvard
Vuk, S., Tacol, T., i Vogrinc, J. (2015). 'Primjena imerzivne metode na likovno izražavanje učenika u nastavi likovne kulture', Croatian Journal of Education, 17(4), str. 1189-1218. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1433
Vancouver
Vuk S, Tacol T, Vogrinc J. Primjena imerzivne metode na likovno izražavanje učenika u nastavi likovne kulture. Croatian Journal of Education [Internet]. 2015 [pristupljeno 14.11.2019.];17(4):1189-1218. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1433
IEEE
S. Vuk, T. Tacol i J. Vogrinc, "Primjena imerzivne metode na likovno izražavanje učenika u nastavi likovne kulture", Croatian Journal of Education, vol.17, br. 4, str. 1189-1218, 2015. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1433
Puni tekst: engleski, pdf (643 KB) str. 1189-1218 preuzimanja: 165* citiraj
APA 6th Edition
Vuk, S., Tacol, T. i Vogrinc, J. (2015). Implementation of the Immersive Method on the Artistic Expression of Students in Art Classes. Croatian Journal of Education, 17 (4), 1189-1218. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1433
MLA 8th Edition
Vuk, Sonja, et al. "Implementation of the Immersive Method on the Artistic Expression of Students in Art Classes." Croatian Journal of Education, vol. 17, br. 4, 2015, str. 1189-1218. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1433. Citirano 14.11.2019.
Chicago 17th Edition
Vuk, Sonja, Tonka Tacol i Janez Vogrinc. "Implementation of the Immersive Method on the Artistic Expression of Students in Art Classes." Croatian Journal of Education 17, br. 4 (2015): 1189-1218. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1433
Harvard
Vuk, S., Tacol, T., i Vogrinc, J. (2015). 'Implementation of the Immersive Method on the Artistic Expression of Students in Art Classes', Croatian Journal of Education, 17(4), str. 1189-1218. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1433
Vancouver
Vuk S, Tacol T, Vogrinc J. Implementation of the Immersive Method on the Artistic Expression of Students in Art Classes. Croatian Journal of Education [Internet]. 2015 [pristupljeno 14.11.2019.];17(4):1189-1218. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1433
IEEE
S. Vuk, T. Tacol i J. Vogrinc, "Implementation of the Immersive Method on the Artistic Expression of Students in Art Classes", Croatian Journal of Education, vol.17, br. 4, str. 1189-1218, 2015. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1433

Sažetak
Ovdje je predstavljena imerzivna metoda u nastavi likovne kulture. Opća shema te metode likovno-pedagoškog procesa primjenjiva je na svim obrazovnim razinama i sustavima.
Imerzivna metoda temelji se na učenikovu razumijevanju nastajanja umjetničkih djela i usvajanju načina prizvodnje ideja i njihova izražavanja u vizualnom uratku. Prebacuje naglasak s usvajanja i ilustriranja likovnih pojmova u tradicionalnoj nastavi na povezivanje jezika svakodnevne vizualne novomedijske okoline učenika, bliskog strategijama jednog dijela suvremene umjetnosti, s usvajanjem jasno definiranih etapa kreativnog procesa i likovnih pojmova. Metoda se služi transferom u nastavi, terapeutskim aspektom umjetnosti i tzv. flowstate ili estetskim Iskustvom. U skladu sa značenjem riječi 'imerzivno' (engl. immersion: ulazak u virtualni svijet, uranjanje, zadubljivanje, potapanje), metoda uči razumijevanju umjetničkog djela, ideje, konteksta i odnosa kao cjeline u kojoj pojedinac živi.
Usvojeno se kritički primjenjuje na vlastitu okolinu analizom, estetskim intervencijama i
ekološki i društveno osviještenim sudjelovanjem u životu zajednice. Takav pristup nastavi potiče intrinzičnu motivaciju kod učenika i ima snažan odgojni aspekt, što ukazuje na uspješnost te metode.

Ključne riječi
estesko iskustvo; kreativni proces; likovni zadatci; strategije suvremene novomedijske umjetnosti

Hrčak ID: 151228

URI
https://hrcak.srce.hr/151228

[engleski]

Posjeta: 760 *