hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad
https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1271

Čitalačka sposobnost i književna kompetencija u nastavi književnosti i jezika u Sloveniji

Alenka Žbogar ; Department of Slovenian Language and Literature, Faculty of Arts, University of Ljubljana

Puni tekst: hrvatski, pdf (334 KB) str. 1219-1247 preuzimanja: 388* citiraj
APA 6th Edition
Žbogar, A. (2015). Čitalačka sposobnost i književna kompetencija u nastavi književnosti i jezika u Sloveniji. Croatian Journal of Education, 17 (4), 1219-1247. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1271
MLA 8th Edition
Žbogar, Alenka. "Čitalačka sposobnost i književna kompetencija u nastavi književnosti i jezika u Sloveniji." Croatian Journal of Education, vol. 17, br. 4, 2015, str. 1219-1247. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1271. Citirano 12.11.2019.
Chicago 17th Edition
Žbogar, Alenka. "Čitalačka sposobnost i književna kompetencija u nastavi književnosti i jezika u Sloveniji." Croatian Journal of Education 17, br. 4 (2015): 1219-1247. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1271
Harvard
Žbogar, A. (2015). 'Čitalačka sposobnost i književna kompetencija u nastavi književnosti i jezika u Sloveniji', Croatian Journal of Education, 17(4), str. 1219-1247. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1271
Vancouver
Žbogar A. Čitalačka sposobnost i književna kompetencija u nastavi književnosti i jezika u Sloveniji. Croatian Journal of Education [Internet]. 2015 [pristupljeno 12.11.2019.];17(4):1219-1247. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1271
IEEE
A. Žbogar, "Čitalačka sposobnost i književna kompetencija u nastavi književnosti i jezika u Sloveniji", Croatian Journal of Education, vol.17, br. 4, str. 1219-1247, 2015. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1271
Puni tekst: engleski, pdf (334 KB) str. 1219-1247 preuzimanja: 161* citiraj
APA 6th Edition
Žbogar, A. (2015). Reading Ability and Literary Competence in Language Arts Classes in Slovenia. Croatian Journal of Education, 17 (4), 1219-1247. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1271
MLA 8th Edition
Žbogar, Alenka. "Reading Ability and Literary Competence in Language Arts Classes in Slovenia." Croatian Journal of Education, vol. 17, br. 4, 2015, str. 1219-1247. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1271. Citirano 12.11.2019.
Chicago 17th Edition
Žbogar, Alenka. "Reading Ability and Literary Competence in Language Arts Classes in Slovenia." Croatian Journal of Education 17, br. 4 (2015): 1219-1247. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1271
Harvard
Žbogar, A. (2015). 'Reading Ability and Literary Competence in Language Arts Classes in Slovenia', Croatian Journal of Education, 17(4), str. 1219-1247. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1271
Vancouver
Žbogar A. Reading Ability and Literary Competence in Language Arts Classes in Slovenia. Croatian Journal of Education [Internet]. 2015 [pristupljeno 12.11.2019.];17(4):1219-1247. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1271
IEEE
A. Žbogar, "Reading Ability and Literary Competence in Language Arts Classes in Slovenia", Croatian Journal of Education, vol.17, br. 4, str. 1219-1247, 2015. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1271

Sažetak
U radu se definiraju čitalačka sposobnost i književna kompetencija te se svrstavaju među raznovrsne kategorije komunikacijskih vještina i pismenosti koje se sustavno i proceduralno razvijaju u nastavi književnosti i jezika (posebno u nastavi književnosti). Čitalačka pismenost je sposobnost učenika da primijene ono što su naučili u školi ili drugdje u svakodnevnom životu; to je sposobnost analiziranja, kritičkog prosuđivanja i prenošenja informacija. Navodimo smjernice za nastavu književnosti da bismo potaknuli razvoj čitalačke pismenosti, kritičkog mišljenja, evaluacije i sintetiziranja na višem stupnju nego što je to slučaj u današnjoj nastavi, poticanjem razvoja čitalačke pismenosti, književne i digitalne kompetencije, kulturalnih i međukulturalnih sposobnosti, sposobnosti stvaranja interdisciplinarnih veza. Istraživanje književnosti i književna kreativnost trebali bi se češće uključivati u nastavu književnosti provedbom problemske nastave. Književnost i jezik će tako olakšati razvoj ključnih vještina (npr. čitalačkih, književnih i digitalnih vještina) uz kulturalne i međukulturalne vještine, omogućiti sposobnost stvaranja međudisciplinarnih veza te poučiti učenike kako kritički razmišljati, evaluirati i sintetizirati (što su sastavnice konvergentnog i divergentnog mišljenja).

Ključne riječi
čitanje književnih djela; čitanje za razumijevanje i s razumijevanjem; istraživanje književnosti; književno stvaranje; problemska nastava književnosti

Hrčak ID: 151231

URI
https://hrcak.srce.hr/151231

[engleski]

Posjeta: 907 *